Auteur Topic: JMRI gebruikersbestanden in iCloud bewaren?  (gelezen 612 keer)

Offline Andre67

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
JMRI gebruikersbestanden in iCloud bewaren?
« Gepost op: 2025-06-12, 15:22:08 »
Hallo,

Ik ben sinds kort met DecoderPro bezig omdat ik graag goede backup van alle instellingen van mijn decoders van verschillende merken wil hebben. Met de Z21 en/of de ECoS gaat dat naar mijn weten niet.

Mijn eerste ervaringen zijn uitstekend, zelfs het aanpassen van CV’s of functiemapping gaat eenvoudig en snel en vergelijkbaar met Lokprogrammer, maar daar heb je niets aan met Zimo decoders.

Zimo decoders icm DecoderPro gaat heel goed heb ik gemerkt.

Wel heb ik een probleem waar ik niet uitkom. Ik zie graag al mijn met DecoderPro gemaakte bestanden opslaan in iCloud (Apple) ipv ergens in een verborgen? map in Windows (als ik zoek op bestandsnaam kan Windows ze niet vinden….)
Ik wil ze graag in de cloud hebben zodat ik er overal vandaan bijkan en ook met verschillende laptops.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?

André

Offline denobis

• Veteraan
  • Waardering: 19
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: JMRI gebruikersbestanden in iCloud bewaren?
« Reactie #1 Gepost op: 2025-06-12, 16:27:14 »
Is simpel eerst bestand dan exporteer en dan kun je meerdere opties aanklikken dan save in dan kun je kiezen in welke directory je ze wil hebben.
Het is dus wel handig om eerst een directory aan te maken met een herkenbare naam op je harde schijf.
momenteel bezig met bouw messing mat 36 van mk

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: JMRI gebruikersbestanden in iCloud bewaren?
« Reactie #2 Gepost op: 2025-06-13, 11:36:28 »
Andre,

Voor Apple geldt:
Bij het opslaan kun je een nieuwe map aanmaken. Deze in de Clouddrive zetten en daar je bestanden in opslaan. In principe kun je ze overal nu bekijken en gebruiken.
Houdt wel rekening met de beschikbare opslag (standaard 5 GB en Cloud+ 50 GB, etc...).

Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.