Auteur Topic: Problemen met bezetmelders via Loconet.  (gelezen 2223 keer)

Offline Dontrein

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: -1
Re: Problemen met bezetmelders via Loconet.
« Reactie #15 Gepost op: 2025-06-25, 13:48:51 »
Beste,

Net de tweede LN module waaraan o.a. de s88 (11) aan hangt geconfigureerd met de adressen 1 t/m 144. Dan geeft module 11 wel bezetmeldingen als module 2.
Terug de tweede LN module geconfigureerd met de adressen 145 t/m 272. En dan ontvang ik geen bezetmeldingen op module 11.

Ga er even tussenuit. Hopelijk kan iemand dit verklaren. Dus de tweede s88 op mijn tweede streng werkt dus niet op het adres 161 t/m 176, maar wel op adres 17 t/m 32.

Groeten,

Barry

Offline Willem

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
    • Zolderspoor
Re: Problemen met bezetmelders via Loconet.
« Reactie #16 Gepost op: 2025-06-25, 22:24:26 »
Barry, Ik vermoed dat het programmeren van de 1e LN S88N in een streng niet helemaal vlekkeloos is verlopen.
Mogelijk dat er "ergens" in het geheugen een vreemde afwijkende waarde is opgeslagen.
Om alle variabele uit te sluiten moet je alleen de 1e streng aansluiten op de IB, dus zonder de locnethub.
De overige strengs even laten zitten.
Kijk dan welke melders reageren.
Herhaal dit met elke streng afzonderlijk op dezelfde manier, dus streng voor streng nalopen op dezelfde manier.
Als alles klopt moet je dus in geen enkel geval een overlapping van meldnummers hebben.
Als alles is getest en er zijn geen overlappingen, zou je voor de zekerheid elke LN S88N in een streng even apart kunnen programmeren.
Dit programmeren zou je moeten doen zonder een aangekopelde LN-USB interface.
Deze kan mogelijk wat roet in het eten gooien tijdens de programmering van de LN-S88 module, waardoor de zaak niet helemaal goed geprogrammeerd wordt.
Programmeren van de LN-S88N gaat op de bekende manier: druk op de drukknop en de led gaat snel knipperen.
Geef het 1e meldnummer van de unit op in de vorm van een wisselnummer en geef een afbuig of rechtdoor commando.
Led gaat nu sneller knipperen.
Geef nu het laatst meldnummer in de streng op in de vorm van een wisselnummer en geef een afbuig of rechtdoor commando.
Sluit nu alles aan zoals het de bedoeling is volgen je eigen tekening.
Het is even werk (zeker met de temperatuur de komende dagen), maar is denk ik de enige goed manier om alle vreemde zaken uit te sluiten en de zaak op de rit te krijgen.
We horen het wel,

Suc6

Willem
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 13:21:22 door Willem »