Auteur Topic: Geen melding van Loconet bezetmelders  (gelezen 50 keer)

Offline JohnL

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
Geen melding van Loconet bezetmelders
« Gepost op: Gisteren om 09:43:55 »
Hallo allemaal,
Al geruime tijd bezig maar ik kom er niet uit,
Ik heb: TC 10 Gold, YaMorC YD7001 aangesloten via LAN, loconet bezet melders. Dit alles werkt naar behoren, ook de melders gecontroleerd via Yamorc software.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om de bezetmeldingen in TC zichtbaar te krijgen, maw meldingen worden niet weergegeven.
Ik neem aan dat ik als centrale de YD 7001 moet nemen, maar met welke adres instellingen van loconet?

bvd voor het meedenken,.
groeten John

Offline ArievH

• Forum lid
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Geen melding van Loconet bezetmelders
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 16:48:12 »
Beste John welke bezetmelders heb je klopt het dat je die niet vermeld in je vraag?
Zelf  heb ik de centrale van Roco Z21 en TC 9.voor die centrale was het nodig om loconet als tweede Digitaal systeem te installeren.

Recent heb ik een seindecoder de YD8116 van Yamorc gekocht. en na wat support van Yamorc kwam ik erachter dat de YD8116 standaard staat ingesteld op RCN-213 en mijn centrale op de Multimaus. Nadat ik dit gelijk gezet had werkte het als een trein.

Mocht je verder geen reaccties krijgen op je vraag dan is het wellicht slim om je vraag via support op de website van Yamorc aan hen voor te leggen. We horen graag wat de oplossing is.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline JohnL

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
Re: Geen melding van Loconet bezetmelders
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 17:42:12 »
Hallo Arie
Dank voor je reactie.
Idd heb ik niet vermeld welke decoder is gebruik, vergeten. Dit zijn zelfbouw loconet detectie decoders en ze werken. Als ik mijn IB basic gebruik krijg ik adequate meldingen en in de software van de YD7001 zie ik ook meldingen, dat is het probleem niet. Voor de duidelijkheid genoemde centrale is verbonden met TC via lan.
Mijn “probleem “ is dat ik niet weet hoe ik de configuratie in TC moet instellen zodat ik meldingen krijg. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest anders hoor ik het graag.
Groeten John