Auteur Topic: te koop gevraagd  (gelezen 357 keer)

Offline edwin66

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
te koop gevraagd
« Gepost op: 2025-12-10, 07:42:20 »
goeden dag
heeft er iemand nog een cd rom van rocomotion te koop
heb een nieuwe computer gekocht met windows 11
en heb waarschijnlijk de cd rom in de oude cpmputer laten zitten , deze computer heb ik weg gegooid
het probleem is dat ik nu geen verbingding krijg met traincontroller
roco levert ze niet meer

gr edwin slinger

Offline Will.R

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 1
Re: te koop gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 2025-12-10, 08:31:01 »
Edwin,

Mogelijk is dit iets?
https://www.hobbyprof.nl/vb10785-rocomotion

Of check bij leverancier mogelijk kunnen die je verder helpen.

Gr. Will
« Laatst bewerkt op: 2025-12-10, 08:33:00 door Will.R »

Offline P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
  • Waardering: 29
    • home page
« Reactie #2 Gepost op: 2025-12-10, 15:47:35 »
Hoi Erwin,

Als het niet lukt dan kan ik waarschijnlijk wel iets doen  ik heb de cd en zou daar een copy van kunnen maken  heeft wel even een paar dagen nod  maar dat moet wel lukken omdat ik in een oude computer een cd brander hebt en die moet ik dan eerst weer  even
operationeel maken. Hoor het wel als dat nodig is   Piet
« Laatst bewerkt op: 2025-12-10, 15:49:37 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline edwin66

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 07:48:38 »
hallo allemaal
de roco 10785 en de roco 10764 die heb ik
omdat ik een nieuwe computer heb heb ik alles opnieuw moeten installeren
zoals u weet moet je 2 groene lampjes rechts onderaan hebben het ofline lampje werkt niet meer
ongeacht welke port ik ook probeer , nou vermoed ik dat op de cd rom van roconotiom essentielle onderdelen staan
om het groene lampje te laten branden
hoop dat ik duidelijk genoeg ben

gr edwin

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 13
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 13:21:25 »
Beste Edwin,

De 10764 is een geüpgraded versie van de 10761, die ik nog heb. Wat ik heb begrepen is dat de 10764 is beter bestand is tegen kortsluiting en daar is 1 van de leds voor ingebouwd.
Als deze niet brand, dan vrees ik met grote vreze, dat de kortsluitbeveiliging is overleden.
Ik heb een foto bij gevoegd, waarop twee versies van de 10761 zijn te zien. De kleinste is de eerste uitvoering met een 16V trafo voeding en de tweede met een 15V voeding. Vergelijk jouw 10764 print hiermee en de extra onderdelen zijn de verbeterde kortsluitbeveiliging.
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
  • Waardering: 29
    • home page
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 16:04:28 »
Erwin, Heb je de 10785 aangesloten op de computer via een usb kabel en dan een korte kabel en bv geen verlengstuk ertussen, dit kan problemen geven en gaan er geen 2 groene lampjes branden  ook kan het zijn dat je niede juiste centrale heb gekozen in traincontroller, voor de 10785 moet je ingeven dat de aansluiting in traincontroller via de usb loopt ander doet het niks Gr Piet

Sorrychet bovenstaande klopt niet wat ik heb geschreven , was even in de verwarring met de Multcentrale pro en dit is de 10785 en die werkt met een RS232 aansluiting  sorry boor de valse hoop  deze aansluiting zit eigenlijk niet meer op peen nieuwe pc en daarvoor kun je dan een conventerkabel gebruiken tussen de Rs232 en de usb grbruiken
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 18:59:19 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline daveric

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 18:55:33 »
hallo edwin ..
ik heb de cdrom hier naartoe gekopieerd : https://1drv.ms/f/c/6acc347db14ba966/IgAGQYIFlP7LRZEb78FWFgbgATUMwJOw1Nocds7dK2QKzr4?e=iUCwwQ ..
je kan dan eventueel n schijfje branden of gewoon rechtstreeks gebruiken .. je kan iig checken op ".. essentielle onderdelen .." ..
je kan het ook bij roco downloaden : https://www.roco.cc/rde/10785-rocomotion.html .. met als inhoud : manual.pdf - handbuch.pdf - tpsetup.exe - rmsetup.exe .. lijkt me echter niet zo makkelijk om te kijken wat je nodig zou moeten hebben ..
succes
grtz
daveric