Hoi Denobis, dank weer voor je snelle antwoord!
Ik denk dat dit het probleem is, dat dus de adapter te licht is. Want, ik heb het volgende nu:
- Als ik het probeer met de wisseldecoder 10775, gebruik ik de standaard adapter, want dit type Roco wisseldecoder wordt gevoed door de Z21 (de witte uitvoering). Deze is waarschijnlijk te licht, zoals je schrijft.
- Als ik het probeer met de wisseldecoder 10836 die ik bij het schaduwstation heb, gebruik ik een aparte voeding. Ik heb net de specificaties bekeken van deze voeding: 12V, 7,2A en 600mA. Dat is dus duidelijk te licht, gezien wat ik geleerd heb, dat 3A optimaal is.

Onder de wisselstraat van het emplacement heb ik een reeks wisseldecoders 10836 in combinatie met wisselaandrijvingen 10300, en een voeding van Mean Well (dat is eigenlijk de voeding die ik gekocht heb bij mijn RailProg). Deze combinatie werkt goed. Deze Mean Well voeding heeft de specificaties 15V, 24A. Dat is exact deze voeding:
https://www.reichelt.com/nl/nl/shop/product/stekkernetvoeding_36_w_15_v_2_4_a_medisch-344390?search=gsm36e15& Wat ga ik dan vanavond of morgen proberen:
- Wat als ik de wisseldecoder 10836 die onder het schaduwstation zit, ga voeden met de voeding die gebruikt wordt onder de wisselstraat van het emplacement? Als dat werkt dan bestel ik dus de zwaardere voedingen.
Wordt vervolgd, ik kom vanavond morgen met een update