Auteur Topic: Einde Traincontroller in zicht: overstappen naar iTrain?  (gelezen 295 keer)

Offline P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
  • Waardering: 29
    • home page
Re: Einde Traincontroller in zicht: overstappen naar iTrain?
« Reactie #15 Gepost op: 2026-03-23, 22:54:56 »
Hoi Bert,
Ik ben in ieder geval nog overgestapt op versie 11, gebruikt al versie 10 dus zonder usb stick.
Het zal allemaal niet zo 'n vaart lopen dat binnenkort traincontroller niet meer bruikbaar zou zijn , wat ik wel weet is dat dHr Freiwallt altijd heeft gezegd dat de server waarop de controle voor de verbinding draaid in bedrijf zou blijven en verder is men bezig om een goede oplossing te vinden wat zou kunnen duiden dat er gezegd wordt naar iemand die het geheel zou willen over nemen.
Het programma heeft zoveel mogelijkheden dat je hier nog jaren mee vooruit kunt  is nu nog even afwachten maar ik heb er wel vertrouwen in al heb ik ook geen zekerheid tot nu toe  groetjes Piet
« Laatst bewerkt op: 2026-03-23, 22:56:37 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bertcaus

• Forum lid
  • Waardering: 1
Re: Einde Traincontroller in zicht: overstappen naar iTrain?
« Reactie #16 Gepost op: Gisteren om 10:45:23 »
Hoi Piet,

Je lijkt er erg gerust in te zijn dat het allemaal wel in orde komt. Hopelijk heb je gelijk, dat zou het beste zijn voor iedereen.
Wat mij opvalt is dat TC 11 nog maar in 12/2025 is uitgebracht en dat Dhr. Freiwald amper 2 maanden later de stekker uit het geheel trekt.
Zoiets doe je normaal niet zonder het lang van te voren te plannen, dus dat is wel erg vreemd.
Mocht het toch abrupt tot een einde komen dan zou het netjes zijn om via een kleine update de noodzaak van de USB stick op te heffen.
Het lijkt er niet op dat dit gaat gebeuren want gebruikers van de oudere versies worden nog aangemoedigd om nog vlug up te graden naar TC 11.

Het verloopt allemaal erg snel en de gebruikers krijgen niet veel bedenktijd. Toch wel bedenkelijk lijkt me.
Ik hoop samen met jou dat het allemaal wel goed komt.

Groetjes, Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen