Auteur Topic: probleem met aanmelden wl muis new gen roco  (gelezen 23 keer)

Offline benkesseler

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
probleem met aanmelden wl muis new gen roco
« Gepost op: Gisteren om 14:35:48 »
Beste roco rijders,
Na mijn verhuizing naar een appartement toch weer begonnen (weliswaar op een veel kleinere oppervlakte) met een baantje.
Had alles verkocht (stom) maar gezien de ruimte zou ik geen baan meer kunnen maken. Dus toch.
Heb de nieuwe z21 start new gen en de wlan muis new gen aangeschaft voor de besturing.
Z21 aangesloten en die werkte meteen.
Toen de wlan muis. En daar begon de ellende. Ten eerste moest de muis aansluiting hebben op het huisnetwerk. Dat lukte maar niet.
Na wat gegoogled te hebben bleek dat de muis alleen werkt op  2.4Ghz i.p.v. 5Ghz. In het modem (in dit geval experia box v10 van KPN) staat alleen de 5Ghz band aan. Toen zelf een extra band aangemaakt in het modem op 2.4Ghz. En ja dan werkt de wlan muis wel.
Daarna aan de slag om de muis gekoppeld te krijgen op de z21 new gen.
Alles geprobeerd maar als in wilde koppelen dan was ik ook weer mijn huisnetwerk kwijt (ergens logisch).
Toen geprobeerd om beide gescheiden aan te melden op band 2.4Ghz en/of 5 Ghz. Ook dat lukte niet.
Wlan muis een paar keer gereset naar fabrieksinstellingen en/of ook de netwerkinstellingen gereset. Niets helpt.
Ook het instructiefilmpje van Roco zelf geeft geen uitsluitsel. De daadwerkelijke instructie begint met de opmerking dat de muis al op het netwerk is aangesloten. Dus je ziet niet hoe dat gegaan is. Op zich wordt de instructie zelf verder wel duidelijk en rustig uitgelegd. Dus daar ligt het niet aan.
Tja wat doe ik nu fout. Graag jullie advies.

Offline P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
  • Waardering: 29
    • home page
Re: probleem met aanmelden wl muis new gen roco
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 15:05:54 »
Ben, volgens mij moet je maus verbinden met het netwerk van de z21 en ook dat paswoord gebruiken, ik ben nog niet in het bezit van de
ze maus, komt nog dus kan het niet uitprobren
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline benkesseler

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 16:21:36 »
Hallo Piet,

Ja dat heb ik ook al gedaan (leek mij ook de meest logische keuze) maar nee ook dat werkt niet.

Offline P.Heinst

• Administrator
  • Veteraan
  • Waardering: 29
    • home page
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 18:16:06 »
Ben, misschien iets onbelangrijks maar bij mijn vorige versie van de wlan maus moet ik altijd eerst de Z21 inschakelen en daarna pas de maus anders maakt hij geen verbinding
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders