Auteur Topic: multimaus  (gelezen 7928 keer)

Offline wilfred_bouwmans

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
  • een dag niet gelachen is een dag niet geleeft
multimaus
« Gepost op: 2012-12-21, 11:56:14 »
hallo mijn naam is wilfred ik zit al een tijdje op dit forum en heb al wat aardig veel dingen gelezen ,en heb daarbij ook wat dingen van geleerd maar nu zit ik met een klein probleem heb 2 locs op me baan rijden een brd 218 en een lima eloc 1605
apart van elkaar rijden ze goed maar als ik ze alle 2 op me baan zet dan kan ik er maar met 1 rijden en dat is de brd 218
terwijl de lima loc adres 53 is en die van de brd 11 en ik moet nu ook elke keer als ik alles aan zet alles opnieuw instellen dus mijn vraag is zou me multimaus kapot zijn om dat die niks opslaat in zijn geheugen heb ook al me multimaus gereset  maar het is net of die niks opslaat want ik kan met de brd rijden terwijl ik met loc switch over gegaan ben naar me eloc 1605 van lima dan doet de eloc niks maar me brd wel waar kan dit aan liggen groetjes uit het mooi limburg 8)

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: multimaus
« Reactie #1 Gepost op: 2012-12-21, 12:31:34 »
Welk getal staat er in de CV1's van deze loks??
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

GerardWassink

  • Gast
Re: multimaus
« Reactie #2 Gepost op: 2012-12-21, 12:44:03 »
Dag Wilfred,

Als je je multimaus aan zet, wat staat er dan in het display?

En als je dan één keer op de pijl naar rechts drukt, wat staat er dan in het display?

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: multimaus
« Reactie #3 Gepost op: 2012-12-21, 12:44:37 »
Wilfred,

Je schrijft dat je alles opnieuw moet instellen als je de baan aanzet, mijn idee of vermoeden is dat je bij g=het instellen/programmeren vergeten bent om steeds op de OK knop te drukken.
Zou zeggen bekijk het onderwerp, basis om een multimaus te programmeren nog eens en doe dit stap voor stap.
Als een trein op de baan rijd en je schakeld over naar de andere dan moet deze gewoon doorrijden of je moet de regelaar eers op 0 hebben gedraais dan staat het natuurlijk stil.

Laat horen of het werkt.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline wilfred_bouwmans

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
  • een dag niet gelachen is een dag niet geleeft
Re: multimaus
« Reactie #4 Gepost op: 2012-12-21, 13:54:25 »
hallo ferry als ik me multimaus aanzet springt die van cv1 gelijk naar w3,
hallo gerard in me display staat de brd 218 als 1 ga ik met pijltje naar links krijg ik de eloc van lima de 1605 en als ik die ook ga gebruiken dan gaat me brd 218 als nog rijden maar ik heb piets advies even opgevolgt en op nieuw reset gedaan en alle 2 1 voor 1 in de muis gezet en een nr gegeven dus brd218 is 1 en de eloc1605 is 2 en ook onder de nrs vastgezet nu en nu werkt het perfect
dus piet en gerard en ferry bedankt voor de snelle reactie van jullie nu kan ik weer mooi verder treinen en bouwen aan me tests baan voor als me zoon straks uit huis gaat duurd nog wel 2/3 jaar dan krijg ik een mooie grote kamer terbeschikking dan gaan we het wel wat beter doen en prof als nu, nu is alles nog intest fase zelfs met verlichting aansluiten en zo alles is een test voor over 2 jaar maar door veel te lezen op deze site van bouwen van scenry tot digitaal en verlichting en alles met pc aangestuurd moet ik er wel kunnen komen en als het me niet lukt kan ik mooi even terug vallen op dit forum

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: multimaus
« Reactie #5 Gepost op: 2012-12-21, 15:37:33 »
Het was een beetje een strikvraag om de CV1 waardes te vragen als je alleen een Multimaus ter beschikking hebt. Je kunt namelijk met een Multimaus geen CV-waarden uitlezen, alleen invoeren. De waarde die de MM aangeeft is een fictieve; wees hier dus voorzichtig mee! Schrijf altijd de ingevoerde CV waardes op een apart briefje en bewaar die bij de verpakking van de decoder of zo, of, je kiest voor een computerinterface zoals 10785 van Roco en software zoals TrainProgrammer, dan kun je via het programmeerspoor alle CV-waarden in 1 handeling uitlezen en programmeren.

Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

GerardWassink

  • Gast
Re: multimaus
« Reactie #6 Gepost op: 2012-12-21, 15:46:16 »
hallo ferry als ik me multimaus aanzet springt die van cv1 gelijk naar w3,
hallo gerard in me display staat de brd 218 als 1 ga ik met pijltje naar links krijg ik de eloc van lima de 1605 en als ik die ook ga gebruiken dan gaat me brd 218 als nog rijden maar ik heb piets advies even opgevolgt en op nieuw reset gedaan en alle 2 1 voor 1 in de muis gezet en een nr gegeven dus brd218 is 1 en de eloc1605 is 2 en ook onder de nrs vastgezet nu en nu werkt het perfect
dus piet en gerard en ferry bedankt voor de snelle reactie van jullie nu kan ik weer mooi verder treinen en bouwen aan me tests baan voor als me zoon straks uit huis gaat duurd nog wel 2/3 jaar dan krijg ik een mooie grote kamer terbeschikking dan gaan we het wel wat beter doen en prof als nu, nu is alles nog intest fase zelfs met verlichting aansluiten en zo alles is een test voor over 2 jaar maar door veel te lezen op deze site van bouwen van scenry tot digitaal en verlichting en alles met pc aangestuurd moet ik er wel kunnen komen en als het me niet lukt kan ik mooi even terug vallen op dit forum

Dag Wilfred,

Zou je jezelf en ons een plezier willen doen en een klein beetje meer aandacht willen besteden aan de opmaak van je berichten?

Een bericht zoals hierboven vergt heel veel aandacht van je lezers. Geen hoofdletters, geen punten, geen komma's. Het is echt lastig lezen zo.

Vast bedankt,

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: multimaus
« Reactie #7 Gepost op: 2012-12-21, 18:51:41 »
Hallo Ferrry,

Ferry ook weer terug na lange tijd,

Citaat Het was een beetje een strikvraag om de CV1 waardes te vragen als je alleen een Multimaus ter beschikking hebt
Bij het bovenstaande citaat schoot mij iets te binnen, zo een vraag aan een beginneling is wel zeer verwarrend en kan deze dan ook totaal op het verkeerde been zetten, maar misschien moet ik het wel ander zien, het zou kunnen dat je zelf pas later merkte dat het wel een verkeerde vraag is omdat de multimaus geen cv kan uitlezen (soms kan dat ook wel) en dan probeert iemand er met een uitvlug er onder uit te komenen betiteld het dan maar als strikvraag, als dit laatste het geval is dan is het mogelijk geslaagd en goed bedoeld.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-12-21, 18:59:45 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders