Auteur Topic: Re:Bespreking ontwerpprogramma's  (gelezen 12020 keer)

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Bespreking ontwerpprogramma's
« Gepost op: 2011-11-02, 10:54:57 »
Een baanplan gemaakt in o.a. Anyrail kun je nu al perfect uittesten met Trainplayer 4: je plaatst treinen op je baanplan, bestuurt ze zoals op een digitale baan, bedient wissels, test treinlengtes uit, enz. Een perfecte aanvulling voor je baanontwerp.
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Santerdam

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 53
  • Waardering: 0
Re:Bespreking ontwerpprogramma's
« Reactie #1 Gepost op: 2011-11-02, 14:35:21 »
Trainplayer heb ik uitgeprobeerd toen Anyrail begon met de export voor Trainplayer. Helaas kon Trainplayer me helemaal niet bekoren, het sprak me niet aan. Het leek wel of de treinen rondreden in het tijdperk van cowboys, postkoetsen en oubollige entourage. Ik moet er wel bijzeggen dat dat nog Trainplayer 3 was, dus mogelijk is het nu anders.

Jammer was verder dat je na iedere wijziging in Anyrail weer helemaal opnieuw moest beginnen met Trainplayer. De automatische invoer werkte niet 100% en je moest nogal wat nabewerken. Het leek wel of de rails niet overal pasend was. Ook dat kan inmiddels anders zijn.

Sander

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Bespreking ontwerpprogramma's
« Reactie #2 Gepost op: 2011-11-02, 20:57:00 »
Ik heb Trainplayer 3 niet gekend, en standaard is veel rollend materieel Amerikaans, maar het gaat erom dat je je baanplan kan controleren op mogelijke problemen die je niet meteen ziet. Voorbeeld: bij gebruik van een gebogen wissel moet een loc veel verder van de wissel blijven staan dan bij een gewone wissel, met bv. als gevolg dat je trein niet meer in een blok past. Door effectief trajecten te "rijden" merk je bv. ook dat je sommige wisselstraten in een station beter wijzigt of dat bv. rangeren niet vlot gaat op je ontwerp.

Ik heb mijn baanplan vele malen aangepast en "gefinetuned" dank zij Trainplayer. Ik vind het erg nuttig voor dit doel, niet als een spel of surrogaat voor het "echte" werk.

Je moet wèl nog na een verandering in Anyrail exporteren/importeren naar Trainplayer. De rails (Roco Geoline bij mij) passen goed. Soms ziet Trainplayer ergens een slechte "junction", maar dat is opgelost met de betrokken rails even te verwijderen en terug te plaatsen in Anyrail.

Er is een gratis demoversie: probeer het eens uit zou ik zeggen.

Groeten,

Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen