Martijn,
Bij het winkelproject zijn alleen V100 locomotieven gepland (zie eerste bericht). Die zijn veel korter dan een Mat'46 - dat zijn veel langere complete treinstellen. Voor treinstellen zou ik zelf nooit R2 toepassen, het ziet er niet uit met lange rijtuigen die volledig naast de rails hangen in de bochten.
Of het winkelproject zal doorgaan is twijfelachtig. Inmiddels ben ik eens ter plekke gaan kijken. De etalagekasten zijn in de winkel helemaal open, de hele dag pakken ze er schoenen uit. Toen ik net binnen was kwam een moeder met kids in de winkel. De jongste blerend in een buggy omdat ze last had van een natte, meurende, luier. Haar zoontje jankend omdat hij helemaal geen nieuwe schoenen wilde passen. De meiden-tweeling was 'braaf' aan het spelen in de Lego-hoek. De dameslaarzen in de etalage waren al helemaal gevuld met Lego-steentjes, ze waren net begonnen met de gewone schoenen. Dat deed Sinterklaas 2 weken geleden thuis ook bij de schoorsteen en dat wilden ze nog wel een keer beleven - tja dat kun je ze toch niet kwalijk nemen !
Kortom, dit is geen omgeving voor een modeltreintje. Uiteindelijk heb ik de winkelier maar geadviseerd op die plaats vooral geen baantje aan te leggen, dat is iets te veel gedoemd te mislukken en een regelrecht drama te worden. Ik geloof dat hij dat ook wel zag.
Overigens zijn visueel H0-treinen ook niet mooi tussen de schoenen. Zet maar eens een locje tussen een paar stevige herenschoenen. Het locje is gewoon veel te klein. En als je er dan nog dameslaarzen bij denkt, dan zie je het locje niet eens meer .......
Sander