Auteur Topic: Geluiddemping / tafelbouw / railmontage  (gelezen 25971 keer)

Offline ernstcramer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
    • de Schappenbaan
Re:Geluiddemping / tafelbouw / railmontage
« Reactie #15 Gepost op: 2012-01-15, 11:44:57 »
Ha Bertus,

Leuk dat je in mijn schappenbaan inspiratie vint!
Ik zit te broeden op je baan, maar kan de tekening en je verhaal nog niet zo goed bij elkaar krijgen. Kun je iets meer over het "rondlopen" op je, baan vertellen? Bijvoorbeeld door teksten in de tekening te zetten.

...enkel de rechter 2 blokken kunnen rechtstreeks naar de hoofdbaan. Het schaduwstation moet dus via de linker 2 blokken gevoed worden, waarna de treinen doorschuiven naar de rechter 2 om te kunnen vertrekken. ...

Welke sporen bedoel je hier precies?
Gebruik je rcocoline?
Met vriendelijke groet,
Ernst (van de schappenbaan)

Märklin-en Roco fan, TrainControler Brons, IB Basic - HansDeloof, de 1e modules komen eraan

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Geluiddemping / tafelbouw / railmontage
« Reactie #16 Gepost op: 2012-01-15, 14:56:01 »
Dag Ernst,

Ik bedoel op het plan met de Helix de 2 achterste sporen (de sporen die achteraan uit de Helix komen zouden hier dan bovenop komen te

liggen).

Met rondrijden bedoel ik dat ik geen gesloten baan (ovaal) kan maken omdat er alleen in de linkerhoek van de baan voldoende diepte kan

gemaakt (geforceerd) worden om een bocht te maken (rechts zou dat midden in de huiskamer komen, en dat kan natuurlijk niet).

Ik heb geen ervaring met het toevoegen van tekst in een tekening.

Een rit op deze baan gaat dus van eindpunt A naar eindpunt B. Op het oorspronkelijk ontwerp is dat het station uit en na even gewacht te

hebben op het schaduwspoor in de linkerbocht het station terug in (nogal korte rit dus).

Via de Helix en het achterste bovenspoor is de afstand wat groter.

Je bent de eerste die reageert op mijn oproep. Die staat momenteel ook in de nieuwe rubriek "baanplannen").

Misschien is de vraag ook niet zo evident.

Groeten,

Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen