Auteur Topic: Hans Mol : mijn baan in opbouw  (gelezen 8609 keer)

Offline Hans Mol

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Hans Mol : mijn baan in opbouw
« Gepost op: 2013-07-15, 11:18:35 »
Afgelopen weken heb ik mijn tafel gebouwd (244x122 uit 4 delen) en afgelopen weekend heb ik de verhogingen gemaakt. De verhogingen hebben een stijgingspercentage van 4%. Alvorens e.e.a. definitief vast te lijmen heb ik de locs getest met aanhangwagens. Deze hebben geen probleem met dit hoogteverschil. De stijging heb ik nagemaakt van styropor naar voorbeeld van het materiaal dat geleverd wordt door Woodland Scenics. Hiermee kan je prima bochten maken.
« Laatst bewerkt op: 2013-07-15, 11:31:33 door hmol »
Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus.

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Hans Mol : mijn baan in opbouw
« Reactie #1 Gepost op: 2013-07-15, 15:41:12 »
Hans,

Dat ziet er zeer goed uit en ben reuze benieuwd naar het vervolg. Maar een aanhangwagen doen we achter een auto. ;)  ;D  Achter een loc doen we rijtuigen of wagons.  :-[

Rob
« Laatst bewerkt op: 2013-07-15, 17:59:26 door Rob Manenschijn »

GerardWassink

  • Gast
Re: Hans Mol : mijn baan in opbouw
« Reactie #2 Gepost op: 2013-07-15, 16:18:50 »
... Maar een aanhangwagen doe we achter een auto. ;) :-) Achter een loc doen we rijtuigen of wagons.  :-[

Rob

LOL...  :D Da's even wennen Hans!  8)

Welkom en veel plezier hier!

Gerard

Offline Hans Mol

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Re: Hans Mol : mijn baan in opbouw
« Reactie #3 Gepost op: 2013-07-16, 11:20:07 »
 :) Ja jullie hebben helemaal gelijk. Dat krijg je als je pas met de hobby begint. Nog volledig onbekend met de terminologie. Ga er zeker op letten als ik iets post!
Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus.

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Hans Mol : mijn baan in opbouw
« Reactie #4 Gepost op: 2013-07-16, 16:19:04 »
Hans,

Je hebt een schrale troost, ook de "ervaren" modelspoorder gaat op het forum wel eens de boot in. ;)  ;D ;D

Rob

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Hans Mol : mijn baan in opbouw
« Reactie #5 Gepost op: 2013-07-22, 17:30:31 »
Dag Hans,

Zijn het losse Styropor blokjes of heb je ze zoals die van Woodland Scenics als een soort flexibele ramp gemaakt?
Dat zie ik niet zo duidelijk op de foto's (kan ook aan mijn ogen liggen natuurlijk  :) )

Ziet er erg netjes uit.

Groetjes,

Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Hans Mol

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Re: Hans Mol : mijn baan in opbouw
« Reactie #6 Gepost op: 2013-07-23, 09:42:13 »
Hoi Bertus,

Ik heb uit styropor platen van 5 cm. dik stroken van 50x5x7 cm. gesneden. Daar waar nodig heb ik het stijgingspercentage van 4% (= 2 cm. op een strook van 50 cm.) aangebracht. Hierna heb ik met een oude hete soldeerbout kerven gemaakt in het styropor om en om op 4 cm. Hierdoor krijg je het effect alsof je de Woodland Scenics blokken gebruikt hebt. Is goed buigbaar. Tijdelijk zijn ze vastgezet met cocktailprikkers totdat e.e.a. met houtlijm aan de ondergrond bevestigd wordt.

Bovenstaande werkt prima voor mij. Misschien kan iemand er iets mee.

Hans
Roco rijder begonnen met een Roco startset voorzien van een BR151 en een ICE2. Bediening via de Multimaus.