Auteur Topic: Aansluiten wisselaandrijving op wisseldecoder met eigen voeding  (gelezen 29370 keer)

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Aansluiten wisselaandrijving op wisseldecoder met eigen voeding
« Reactie #15 Gepost op: 2012-01-12, 19:17:18 »
Piet,

Naar Rotterdam/Noordzee en/of Kampen/IJsselmeer ;) Merk al wel dat aardrijkskunde niet jouw sterkste kant is.  ;D ;D

Groenten rob

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Aansluiten wisselaandrijving op wisseldecoder met eigen voeding
« Reactie #16 Gepost op: 2012-12-21, 09:19:12 »
Deze rood, groen, zwarte kabeltjes zijn los op rolletjes te koop bij de modelbouwwinkel en daarmee kun je de afstand tussen wissel en wisseldecoder zoveel verlengen als je zelf wilt. Overigens ben ik van de door Roco meegeleverde stekkerverbindingen volledig afgestapt, want ik vond deze erg fragiel. Aan de wisselmotor kant heb ik het meegeleverde snoertje gebruikt (dat stekkertje past mooi in de wisselmotor) en het stekkertje aan de andere kan afgeknipt en en verlengd met gekocht drie-aderig snoer (zie boven). Bij de wisseldecoder verbind ik dan met kroonsteentjes (incl. adereindhulsjes) en een soldeerverbinding op de decoder-lip. 
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!