Auteur Topic: Hulp gevraagd bij knelpunt in baanplan  (gelezen 25151 keer)

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Hulp gevraagd bij knelpunt in baanplan
« Reactie #15 Gepost op: 2012-07-16, 11:28:47 »
Hoi Gerard,

Oeps, schrijffoutje. Het moest idd keerlusmodules zijn. Ik heb bewust niet voor kortsluitmodules gekozen.

Heb je toevallig een tip om met de Dremel zuivere railscheidingen te maken als je geen vaste hand hebt
zoals ik?

Groetjes, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re:Hulp gevraagd bij knelpunt in baanplan
« Reactie #16 Gepost op: 2012-07-16, 13:33:11 »
Dag Bertus,

Zelf gebruik ik Tillig Elite H0 rail (dat is code 83), en de isolatieverbinders van Tillig zijn voor mij goed genoeg.

Wat de Dremel betreft: heb je al zo'n flexibele as er op zitten? Dat helpt mij in elk geval wel, je hoeft minder gewicht te hanteren. Een plaatje hout voor ondersteuning helpt misschien ook?

Gerard

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Hulp gevraagd bij knelpunt in baanplan
« Reactie #17 Gepost op: 2013-09-28, 20:52:21 »
Hallo medespoorders,

Ik ben er een jaartje tussenuit geweest en ben ondertussen in invaliditeit geraakt door de chronische vorm van de ziekte van Lyme. Ik ben een groot deel van 2012 aan de antibiotica geweest, dus de hobby lag zo goed als stil. Het is nog steeds niet OK maar ik probeer de (hobby)draad weer op te pakken.

Na veel testritten en uitproberen is het baanplan nog enkele malen geƫvolueerd en ik vermoed dat ik er nu wel uit ben.
Nu nog de energie vinden om definitief op te bouwen. Ik laat binnenkort wel wat foto's zien in de nieuwe rubriek voor de layouts.

In bijlage het huidige baanplan. Door enkele aanpassingen zit ik wel bijna op de rand van mijn tafel  :) .

Groetjes, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Hulp gevraagd bij knelpunt in baanplan
« Reactie #18 Gepost op: 2013-09-29, 14:21:34 »
Hallo Bert,

Goed dat je weer wat energie krijgt om met je hobby bezig te zijn.
Hou je in de gaten ( ha ha).

Zelf ook even op een laag piije, druk bezig met de bouw van mijn nieuwe huis hier met natuurlijk een zeer riante en grote hobby kamer.
Kan niet wachten maar wordt begin volgend jaar.

Succes, groetjes Ad. Thailand.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Hulp gevraagd bij knelpunt in baanplan
« Reactie #19 Gepost op: 2013-09-29, 15:00:16 »
In bijlage het huidige baanplan. Door enkele aanpassingen zit ik wel bijna op de rand van mijn tafel  :) .

Daar hebben ze plexiglas voor uitgevonden. Een strook laten zagen en die tegen de voorkant van je tafel aan monteren, loc- of wagon-hoogte er boven uit, dan valt er niks meer af...

Gerard

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Hulp gevraagd bij knelpunt in baanplan
« Reactie #20 Gepost op: 2013-12-29, 17:42:48 »
Hallo wat zijn de maten van deze tafel ? ziet er leuk uit het bannenplan.

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Hulp gevraagd bij knelpunt in baanplan
« Reactie #21 Gepost op: 2013-12-29, 19:29:41 »
Het is een soort half "hondenbot": 5 m lang, links 122 cm breed en rechts iets minder. In het midden is de baan maar 73 cm diep.
Je kunt enkele foto's zien in de rubriek "Mijn Layout".

Groetjes, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen