Auteur Topic: 3Railer  (gelezen 3614 keer)

Offline aducom

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
3Railer
« Gepost op: 2012-03-18, 20:07:10 »
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Albert en ben 53 jaar. Sinds een jaar de voorbereidingen om de oude 3 rail baan van Marklin weer op te bouwen. Samen met mijn kids, waarvan de oudste 13 is. Inmiddels zo ver dat de treintafel staat en de onderste etage is uitgelegd. Ben nu bezig om het eerste deel in de lucht te brengen. Ben op dit forum aangemeld omdat het rijdend materiaal niet per-se marklin hoeft te zijn, ook Roco heeft hele mooie en goed bruikbare modellen voor 3rail. Daarnaast zijn de digitale problemen niet alleen gebonden aan drie of twee rail, omdat dezelfde apparatuur gebruikt wordt. Ik ben zelf bezig met IB Basic, Powerboosters3 , stroomdetectie (s88N), Kuehn wissel/seindecoders). De software moet ik nog uitzoeken die stap heb ik nog niet genomen. Ik hoop vooral een hoop te leren en - later - ook die kennis weer met anderen te delen.

Van alle bevindingen hou ik ook een website bij, mede om mijn kinderen ook dat deel van het vak een beetje bij te brengen. Voor de mensen die ook zo iets overwegen, de site is opgezet in het CMS E107 (e107.nl) waar ik mede moderator van ben. Het is off topic hier, dus zal er niet te diep op ingaan. Voor mensen die de opbouw van de baan willen volgen is dat te vinden op http://www.aducom.eu/h0/. Er wordt nog driftig aan gesleuteld.