Auteur Topic: Stoppen voor rood sein  (gelezen 19499 keer)

Offline JohnL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Re:Stoppen voor rood sein
« Reactie #15 Gepost op: 2012-03-31, 14:51:18 »
Ben wel mooi volhoudend met mijn "fouten". Wat er gebeurd is dat de afremming een melder eerder moet staan. Ik zal ze allemaal eens na lopen.

Dank je

Groeten John

Offline JohnL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Re:Stoppen voor rood sein
« Reactie #16 Gepost op: 2012-04-02, 15:04:06 »
Hallo allemaal,

Na lang zoeken en puzzelen en met hulp van jullie m.n. van Piet heb ik het werkend en zoals ik het wilde hebben.
Ter lering en vermaak: in het betreffend blok maak je 2 VI (Virtuele Indicators) aan, een voor het mooi afremmen en een om te stoppen voor het rode sein. Beide VI's verwijzen naar hun respectievelijke macro's. Deze macro checked een aantal zaken: staat betreffende sein op rood, is de betreffende rem- / stopmarker actief (deze functie ingebouwd omdat de werking richtingsafhankelijk moet werken), is/zijn er schedule(s) actief welke betrekking hebben op betreffend blok (schedule actief dan werkt de macro nie, ik wilde het een onafhandelijk werkend item hebben welke buiten alles om werkt, m.a.w. alleen actief wanneer er met handbediening wordt gereden). Wordt er aan deze voorwaarden voldaan dan treed de macro in werking. In een macro kan je ook start- en destination keys opgeven en richtingsafhankelijk laten werken maar dit functioneerde niet, waarom weet ik niet.

Wellicht een omslachtige werkwijze en als er verbeteringen, op- of aanmerkingen zijn houd ik mij aanbevolen.

Groeten John