Auteur Topic: Perslucht / Airbrush?  (gelezen 13451 keer)

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Perslucht / Airbrush?
« Gepost op: 2012-06-08, 11:53:39 »
Hallo,
Hallo,

Ik heb geen enkel idee waar ik dit topic zou moeten onderbrengen, dus heb ik het hier maar geplaatst.

Ik heb nogal wat last van stof en hondenhaar op mijn baan. De rails kan ik stofzuigen met een Dapol
cleaningwagon, maar de rest kun je moeilijk stofzuigen.
Ik gebruik nu spuitbussen met perslucht (veel te duur) om het stof weg te blazen en tegelijkertijd met
de stofzuiger op te zuigen.
Economischer zou een persluchtpistool zijn, maar dan heb je een compressor met drukvat nodig (een
compressor om banden op te pompen biedt die mogelijkheid niet dacht ik), maar dat is veel te groot
en lawaaierig (mijn baan staat in de woonkamer).
Bestaat hier een alternatief voor? Kan een airbrush zonder verf hiervoor dienen of levert die te weinig druk?

Groeten, Bert

Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re:Perslucht / Airbrush?
« Reactie #1 Gepost op: 2012-06-08, 13:06:41 »
Dag Bert,

Waarom wil stofzuigen niet? De meeste moderne stofzuigers hebben een goed krachtregeling. En om te voorkomen dat je kleine details opzuigt een oude (voet van een) nylon kous over het eind van de slang, en klaar is Bert!

Gerard

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Perslucht / Airbrush?
« Reactie #2 Gepost op: 2012-06-08, 13:16:00 »
Dag Gerard,

Ik zal het eens uitproberen. Vooral hondenhaar is erg lastig maar niet te vermijden.
Wij hebben een Cavalier King Charles Spaniel: leuke hond maar je moet er met een
borstel of stofzuiger achteraan lopen. Ongelooflijk hoeveel haar die op een dag
rond strooit.

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen