Enige plaatjes om het verhaal in de vorige post duidelijk te maken.
Plaatje 01 laat de layout zien van het opstel / rangeerterrein Washtown Beijville Yard (WBY). Aan de linker- of Westzijde zijn de nummers van de betrokken wissels er bij gezet, en de te behandelen button is omcirkeld (nou ja, cirkel...

). Je ziet op dit plaatje 10 knoppen aan de west-, tien knoppen aan de Oostzijde, en tien knoppen in het midden.
Plaatje 02 is het Algemeen tabje van Macro WBYW_05, die de macro haar naam geeft.
Plaatje 03 is het Operations scherm van dezelfde macro. Door op een item in de lijst aan de linkerzijde te klikken kun je zo'n item opnemen in de macro, met als doel er iets mee te doen. De genummerde wissels aan de rechterkant heb ik op die manier in de macro opgenomen. Ze zijn door te dubbelklikken op het wisselsymbool van stand te veranderen. Let wel, je stelt hier de standen in die de wissels moeten innemen wanneer de macro wordt ingeschakeld.
Plaatje 04 is het Algemeen tabje van Button Btn_WBYW_05, die de Drukknop zijn naam geeft.
Plaatje 05 is het Operations scherm van deze Button. Als de Button wordt geactiveerd, dan wordt macro WBYW_05 uitgevoerd. Je kunt natuurlijk net zoveel macro's onder een knop opnemen als je wilt.
Plaatje 06 is de door Drukknop Btn_WBYW_05 ingestelde rijweg.
Ik hoop dat dit de zaak wat verduidelijkt.
Gerard