Auteur Topic: Bijregelen wisseltong Roco Geoline DKW  (gelezen 10189 keer)

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Bijregelen wisseltong Roco Geoline DKW
« Gepost op: 2012-08-29, 11:17:34 »
Heeft iemand ervaring met een wisseltong die niet volledig tegen de vaste rail aan de buitenkant komt?
Hierdoor kan een wiel tussen beide in schieten met een ontsporing tot gevolg.
Aan de mechanische bediening lijkt niets te schorten: is het een optie om de wisseltong te "plooien"
zodat deze wèl tegen de vaste rail komt?

Ik heb gelezen dat je wisseltongen best afzonderlijk nog eens van stroom voorziet omdat er anders op den
duur inbranding van het contactvlak tussen wisseltong en vaste rail kan ontstaan door vonkvorming.
Heeft iemand dit al toegepast of dit fenomeen ondervonden?

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Bijregelen wisseltong Roco Geoline DKW
« Reactie #1 Gepost op: 2012-12-20, 13:19:18 »
Hallo Bertcaus,

Ik heb zoiets ook wel eens gehad bij een rechte geoline wissel en heb toen eerst heel precies gekeken wat er gebeurde; wat de ontsporing veroorzaakte. Het bovenste stukje van de tong slot niet mooi aan op de rechte rails, waardoor het blad van de wielflens hier precies inliep met tot gevolg dat hij rechtuit liep i.p.v. afsloeg en dus de ontsporing veroorzaakte. Heel voorzichitg ligt bijbuigen heeft toen het probleem verholpen bij mij. Is het bij jou ook zo opgelost inmiddels?

Groet,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Bijregelen wisseltong Roco Geoline DKW
« Reactie #2 Gepost op: 2012-12-20, 22:11:52 »
Hallo Ferry,

Welcome back zou ik zeggen. Is het niet al lang geleden dat je nog iets op het forum plaatste, of vergis ik mij?
Het viel me op omdat ik onlangs nog informatie zocht over de KPF-Zeller rollenbank, en ik herinnerde me dat jij
daar ooit een topic over begon.

Het probleem met de DKW is idd op die manier opgelost geraakt. Je bent de eerste en enige die op deze post
gereageerd heeft, waarvoor dank  :)
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Bijregelen wisseltong Roco Geoline DKW
« Reactie #3 Gepost op: 2012-12-20, 22:40:01 »
Dat klopt, de geest is weer in de fles en we gaan weer verder!

Groet,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!