Auteur Topic: Autotrain & handmatig route bepalen  (gelezen 13425 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Autotrain & handmatig route bepalen
« Gepost op: 2012-09-16, 09:10:52 »
Medespoorders,
In de Silver software kun je een route/schedule maken met AutoTrain, je geeft een start blok en een destination blok en Auto Train maakteen route tussen deze twee blokken.
Mijn vraag is hoe kan ik nu blok voor blok  een eigen route bepalen en vast leggen.
In het onderstaande voorbeeld heb ik een shuttle trein (Rail-bus), start en destination blok (Spoor1), bij de AutoTrain route gaat de shuttle via blok 36 naar het schaduwstation
Het schedule wat ik nu manueel zou willen maken is; start blok Spoor1 via blok 12, bl9, bl 10 naar spoor4 en dan via blok 36 naar het schaduwstation.

Graag enige tips met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Autotrain & handmatig route bepalen
« Reactie #1 Gepost op: 2012-09-16, 13:48:45 »
Ad,



Het schedule wat ik nu manueel zou willen maken is; start blok Spoor1 via blok 12, bl9, bl 10 naar spoor4 en dan via blok 36 naar het schaduwstation.

Bedoel je blok 35 of werkelijk blok 36, Bij blok 36 moet de lok achteruit rijden.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Autotrain & handmatig route bepalen
« Reactie #2 Gepost op: 2012-09-16, 14:11:02 »
Hallo Piet,

Het manuele schedule zou moeten zijn vertrek spoor 1 via bl12, bl9, bl10, spoor 4, via brug blok 36, bl21, bl23, bl24, bl25, bl 22, bl36 naar spoor1  en dit kan dan een shuttle zijn met mijn railbus.
Het gaat me erom hoe kun je de route manual opzetten en niet automatisch met Auto Train.

Met gr. Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Autotrain & handmatig route bepalen
« Reactie #3 Gepost op: 2012-09-16, 14:23:01 »
Piet, je had gelijk heb de verkeerde tek bijgevoegd hierbij de goede.

Gr, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Autotrain & handmatig route bepalen
« Reactie #4 Gepost op: 2012-09-16, 14:39:39 »
Ad,

Het gaat me erom hoe kun je de route manual opzetten en niet automatisch met Auto Train.


Dat Kan, ik doe dat vaak in combinatie met autotrain, dit om het begin te maken en dan verder handmatig te bewerken.

Kom hier nog op terug, moet daarvoor een verhaaltje maken maar dat lukt vanmiddag niet, ben vanmiddag afwezig.
Soms wel op het forum te zien maar dat is dan meer onderweg of via tablet, even kijken ben nogal nieuwschierig of anders gezegd ik weet graag alles

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Autotrain & handmatig route bepalen
« Reactie #5 Gepost op: 2012-09-17, 14:17:20 »
Hallo Ad en ander collega's


Ik heb een voorbeeldje gemaakt om handmatig de blokken en wisselstraten in te voeren in een autotrain rit.
Hoop dat het een beetje duidelijk is anders hoor ik het wel wat er moet worden aangevuld of duidelijker moet zijn.


Word bestand bijgevoegd.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-09-17, 20:28:20 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Autotrain & handmatig route bepalen
« Reactie #6 Gepost op: 2012-09-17, 15:17:47 »
Hallo Piet,

Bedankt voor je tekst, ga ik morgen gelijk uitproberen.
De volledige tekening heb ik gestuurd zie 2 berichten terug.

Ja ik gebruik hier mijn Ipad voor het lezen op het forum en als ik iets toe moet voegen aan mijn berichten gebruik ik mijn pc.

Groeten Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Autotrain & handmatig route bepalen
« Reactie #7 Gepost op: 2012-09-17, 15:23:07 »
Hallo Ad,

De volledige tekening heb ik gestuurd zie 2 berichten terug.

Klopt, maar dat is ook niet het probleem, wat ik bedoelde is dat ik in een tekening niet het geheel als kant en klaar voorbeeld kan uitwerken.
Ik haal mijn afbeeldingen dan ook van het scherm in het programma van Tc en daarmee kun je dan ook gelijk het resultaat zien en dat gaat niet in een tekening.
Anders had ik een voorbeeld gemaakt van spoor1 naar spoor 1 maar die zit niet in het banenplan dat je eerder hebt gestuurd.

Het banenplan dat je hebt gestuurd is maar een stukje zie bijlage

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-09-17, 15:31:05 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Autotrain & handmatig route bepalen
« Reactie #8 Gepost op: 2012-09-19, 13:00:01 »
Hallo Piet,

Je instructies gevolgd en het resultaat is weer als vanoud s, het werkt perfect!!!  Weer bedankt.
Ik heb het al eerder gezegd de handleiding van "Silver" blijkt dus weer zeer beperkt,  want ik had dit weer niet kunnen leren zonder jouw hulp.
Ik zou zeggen tot mijn volgende vraag maar weer, groeten uit een warme hobby kamer in Thailand,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.