Auteur Topic: Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.  (gelezen 33045 keer)

GerardWassink

  • Gast
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #15 Gepost op: 2012-07-25, 12:33:42 »
Dag Ad,

Volgens mij is de handleiding van Gold/Silver wel te downloaden in PDF formaat. Dan kun je zoeken op "draaschijf", "turntable", of wat voor taal ook maar je voorkeur heeft.

In de kantlijn van die handleiding staat waar van toepassing het verschil tussen Gold en Silver aangegeven.

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #16 Gepost op: 2012-07-25, 16:28:42 »
Gerard,

Eigenlijk nog een vraagje als het spoor te kort is en bv de laatse wagen verlichting heeft.
Wat gebeurt er dan eigenlijk, kortsluiting? brand? einde Khong Kaen Railroad ?   Ha ha.

Fijne avond Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #17 Gepost op: 2012-07-25, 18:23:15 »
Hoi Ad,

Ik had keerlus 3 (en 4) eigenlijk op hetzelfde niveau in de tekening maar dan uiterst rechts in de verticale sporen gelegd.
Die lijken me langer. Als je die verbinding tussen je "oude" en je nieuwe baan kunt samen brengen naar één spoor, dan heb
je daar maar één keerlus (3) ipv twee (3 en 4).
Kan daar wèl een volledige trein tussen?

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #18 Gepost op: 2012-07-25, 21:38:13 »
Eigenlijk nog een vraagje als het spoor te kort is en bv de laatse wagen verlichting heeft.
Wat gebeurt er dan eigenlijk, kortsluiting? brand? einde Khong Kaen Railroad ?   Ha ha.

De loc neemt stroom af en wordt gedetecteerd zodra hij de eerste detectiesectie inrijdt. Dit zorgt er voor dat het middenstuk de juiste polariteit heeft. Zodra de loc de tweede detectiesectie inrijdt. Dan schakelt de hele boel om en zal de wagon - die er nog niet is - kortsluiting veroorzaken.

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #19 Gepost op: 2012-07-25, 23:19:34 »
Gerard, Ad

Op de vraag wat gebeeurt er als een trein te lang is?

Veronderstel Dat er twee treinen aan het rijden zijn, een van blok C naar Blok A en een van blok B naar blok C, alleen de loks nemen stroom af

Als nu de trein van C naar A onder weg is  en deze heeft deze rails bezet en trein van B naar C is ook onderweg maar moet in  B stoppen om dat A-C bezet is.
Als deze lange trein in blok A komt en eerst de remmelder activeert en dan de stopmelder activeert ( ook als hij niet stopt in A) en dan zo lang is dat hij nog op de wissel staat of nog gedeeltelijk in blok C, dan is de stopmelder geactiveert en treincontroller denkt dat de trein geheel in blok A staat en daardoor zal de trein in B de opdracht krijgen om verder te rijden of te starten en het wissel wordt omgezet (er staan nog wagen op het wissel) dus ontsporing en kortsluiting.

Hoop dat het duidelijk is, maar is moeilijk uileggen.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-07-25, 23:43:47 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #20 Gepost op: 2012-07-26, 15:07:55 »
Ad,

voorbeelden van keerlus module aansluiting.
een met een blok in de keerlus en een met meerdere blokken (achter elkaar) in de keerlus.

Gr piet
« Laatst bewerkt op: 2015-02-25, 20:35:03 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #21 Gepost op: 2012-07-26, 16:32:40 »
Hi Piet,

Bedankt, prima voorbeeld! kan ik de bedrading prima mee maken.
ben nog aan het puzzelen om voor keerlus 3 een oplossing te vinden.
Heb je mijn vraagnog gelezen over het tekenen van een draaischijf in Silver.
In het manual staat in het Silver gedeelte niet echt dat het mogelijk is, vrees dat het niet mogelijk is.

Met groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #22 Gepost op: 2012-07-26, 16:41:20 »
Hi Bertus,

Dat zou een oplossing kunnen zijn, moet het is een detail bestuderen.
Wat in me opkomt is,  dat ik dan als het ware de spanning + en - (bij digitale spanning is dat anders) op de baan 1 moet omdraaien dan moet ik alle isolatie stukken met detector aansluitingen van de rechter naar de linker kant verleggen.
Moet nog even goed nadenken of deze theorie klopt, ha ha te laat vanavond.

Je hoort van me, groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #23 Gepost op: 2012-07-27, 06:22:56 »
Hallo,

Heb nog eens zitten puzzelen om het overgangsblok van baan1 naar baan2 waarin een keerlusschakeling moet komen te verlengen (zie bovenstaande discussie)
Hierbij wat alternatieven die ik kon bedenken.
Sta open voor inputs, zoveel leden dus er moeten nog betere ideen komen.
Met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #24 Gepost op: 2012-07-27, 09:05:17 »
Met excuses voor de slechte kwaliteit van de tekening is dit volgens mij een optie waarbij je op dat punt geen keerlus module meer nodig hebt...

Gerard

Offline SBBcargo

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #25 Gepost op: 2012-07-29, 10:03:40 »
Hoi Ad,
Als je de LK200 van Lenz (er zijn meer fabrikanten) gebruikt ben je van de schakelsecties af (NEE de kortsluit discussie doe ik niet meer  ;) ), en heb je meer treinlengte tot je beschikking  :D. De voorwaarde blijft wel dat de langste trein binnen de hele keerlussectie moet blijven passen. Dit vindt ik nog altijd een leuk stukje huisvlijt: Klik. Zie je de meeste mogelijkheden op een rij.
Marius.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Uitbreiding Khon Kaen RailRoad.
« Reactie #26 Gepost op: 2012-07-29, 11:22:00 »
Heren, bedankt voor jullie inputs.
Gerard, dit is ook een mogelijkheid alleen als ik op tafel1 uit mijn station naar links uitrij kom ik niet meer gedraaidmet mijn loc en blijf rondjes draaien op tafel1.
Marius, bedankt voor de link goede informatie !

De oplossing die op het moment op nummer 1 staat is tafel1 en tafel2 niet tegenelkaar te monteren maar hier een ruimte tussen te laten op te vullen met 2 bruggen.
Daardoor kan ik het verbindings keerlus blok langer maken (60cm) en is het ruimte probleem opgelost.
Ik had graag de tafels aan elkaar gekoppeld maar dit is misschien een mogelijkheid en weer een leuk project.
Wat belangrijk is dat in nu de optimale rijmogelijkheden tussen de 2 tafels en het schaduwstation behoud.

Iedereen fijne zondag, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.