Auteur Topic: Rijden met interlocking  (gelezen 11114 keer)

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
Rijden met interlocking
« Gepost op: 2012-11-30, 14:41:23 »
Sinds een maand bestuur ik de baan met RC Gold en ik ben verbaasd hoe soepel e.e.a. in z'n werk gaat.
Het blijft opbouwen wat betreft de details, maar alles rijdt en alle wissels worden mooi geschakeld in de routes.
Een punt kom ik echter niet uit: alle locs rijden keurig via "drive with interlocking", maar voor twee locs maakt TC wel de route aan, gooit de wissels om, geeft groen licht, maar daarna geen opdracht om te gaan rijden....
Dus deze twee locs blijven voor een groen sein staan totdat ik manueel gas geef of een autotrain opdracht geef, die dan wel weer keurig wordt afgewerkt!
Waarschijnlijk is het een instelling, maar ik heb geen idee waardoor deze 2 locs zich onderscheiden van de 10 andere die het wel keurig doen...
Ik ben benieuwd of iemand op dit forum een oplossing kan bieden,

Groet

Henk
Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Rijden met interlocking
« Reactie #1 Gepost op: 2012-11-30, 15:19:28 »
Hallo Henk,

Ja dat is moeilijk om het zomaar even te zeggen zeggen, nu is mijn Engels al niet zo bijzonder maar ik den dat je met "drive with interlocking" bedoeld dat je twee loks aan elkaar koppeld. Of bedoel je het opvolgen van ritten na elkaar.
Ik gebruik zelf de Duitse versie en daar is de benamng weer iets anders.
Een andere mogelijkheid zou zijn dat je het banenplan via de mail even toestuurt  en dan ook de twee ander files erbij, dus drie files met de aanduiding .yrr, .yrs en yrw

Op de andere files staan de instellingen en dan kan ik die eens bekijken, dat die in het engels zijn is gen probleem omdat bij mij automatisch wordt omgezet naar mijn instellingen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
Re: Rijden met interlocking
« Reactie #2 Gepost op: 2012-11-30, 15:49:03 »
Hallo Piet,

Ik heb even op de site van TC gekeken, in het duits is het "fahren mit blocksicherung", daarna heb ik nog eens goed naar Dr. Railroad gekeken of er aparte meldingen waren m.b.t. deze 2 locs en zag ik dat er op een manueel signaal gewacht werd.
Bij de instellingen van de locs heb ik gekeken of hier iets speciaals te zien was en toen bleek dat ze op manual stonden, dus inderdaad gewoon aan het wachten waren op mij!!
Deze instelling heb ik omgezet naar automatic en toen reed alles zoals het verwacht werd.

Bedankt voor je snelle reaktie,

Groet,


Henk
Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Rijden met interlocking
« Reactie #3 Gepost op: 2012-11-30, 15:53:38 »
Hallo Henk,

Ik had inmiddels ook al even in de vertaling opgezocht dat het rijden met blokbeveiliging is.

Ja soms kijk je gewoon wat over het hoofd, maar het is opgelost en dat is belangrijk.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Rijden met interlocking
« Reactie #4 Gepost op: 2012-12-20, 14:23:44 »
In TC Gold 8.0 A2 is de ietwat misleidende term "driving with interlocking" vervangen door "spontaneous run", dus "spontane vaart". M.a.w., de trein rijdt dus een willekeurig oneindig traject onder volledige blokbeveiliging en dus ook rekening houdende met andere treinen die in deze zelfde "spontaneous run" rondrijden.

Groet,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!