Auteur Topic: Servo's  (gelezen 10215 keer)

Offline John van Rems

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Servo's
« Gepost op: 2012-12-03, 12:03:40 »
Hallo,

Ik weet niet of deze topic (kon hem niet vinden) al bestaat vandaar dat ik hem hier maar even zet.

Allereerst moet ik even aangeven dat ik een (her)starter ben en mij heb voorgenomen het nu eens goed en digitaal te doen en met veel details te gaan werken. Ik heb besloten om met Tillig code 83 railsen te gaan werken omdat naar verluid deze mooi en betaalbaar zijn. Nu wil ik niet met de standaard wisselomzetters werken (klik) maar met miniservo's voor een nog realistischer beeld. Nu barst het van de servo's van 5 tot vele 10tale euro's. Maar ik hoor dikwijls dat ze vrij veel lawaai maken. Nu wil ik sowieso met vertraging gaan werken (langzame wisselomzetting).
Zelf heb ik de gedachte (kan harstikke fout zijn) dat wanneer je een servo langzaam laat draaien en de kleine uitslag die hij maar hoeft te maken dat het gillende geluid (iedereen heeft het daarover) minder wordt.

Heeft iemand daar ervaring mee en welke (betaalbare) servo kan ik het beste nemen. 

Ander vraagje ik wil mijn railsen zwarten en zie veel buitenlandse youtube filmpjes over chemisch zwarten (verf gaat er bij het bedding aanbrengen snel af) welk product kan ik het beste nemen?

Bedankt alvast

John


GerardWassink

  • Gast
Re: Servo's
« Reactie #1 Gepost op: 2012-12-03, 15:30:39 »
Dag John,

1. Tillig Elite rails is van zichzelf al gebruineerd

2. ESU servo's bevallen mij goed zie deze link op mijn oude website. In deze servo decoders kun je de snelheid heel goed instellen, net als overigens de uitslag (in beide richtingen apart).

Gerard

Offline John van Rems

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Servo's
« Reactie #2 Gepost op: 2012-12-03, 20:33:07 »
Gerard bedankt voor deze info

John

Offline John van Rems

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Servo's
« Reactie #3 Gepost op: 2012-12-31, 00:08:02 »
Ik ben wat aan het rondsnuffelen en kwam op deze site wellicht voor iedereen bekent maar naar mijn smaak een goed alternatief voor al dat geknutsel met servo's op een plankje en papeclipsen?

http://www.hoffmann-antrieb.de/pages/s_02_weichenantrieb.html

De prijs is ook zeer acceptabel dacht ik of zit ik er erg naast?

John

GerardWassink

  • Gast
Re: Servo's
« Reactie #4 Gepost op: 2012-12-31, 10:32:11 »
Dag John,

De prijs kon ik zo snel niet ontdekken, maar zo te zien zitten er nog geen DCC decoders bij.
Ik zou eerst eens referenties willen zien van andere modelspoorders als ik jou was...
Er staan ook geen foto's, alleen maar tekeningen. Bestaan die dingen al wel?

Gerard

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.248
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Servo's
« Reactie #5 Gepost op: 2012-12-31, 13:02:46 »
John,

Ook ik kan geen prijs vinden maar ze lijken wel erg veel op die van Conrad weichenantreib model RS02, ook inwendig.
Er zijn wel wat meer hulpstukken bij te koop, of deze bij conrad ook te koor zijn weet ik niet.

Leverbaar zou het moeten zijn, de productie ervan is al in 2004 gestart.


prijs lijst gevonden op
http://aspenmodel.de//index.php/cat/c20_Hoffmann-Weichenmotoren-Schalter.html/XTCsid/8bqk1js265o5rlit3t27a59qg2

Zo te zien met alle hulpstukken erbij is het zo gezegd, niet het goedkoopste

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-12-31, 13:25:40 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Servo's
« Reactie #6 Gepost op: 2012-12-31, 17:57:26 »
Wat je het beste kunt doen is de prijzen van zo'n oplossing bij elkaar optellen en delen door het aantal te bedienen wissels, bijvoorbeeld bij ESU zijn er servo decoders voor vier servo's.

Reken de complete oplossing inclusief decoders terug naar de prijs per wissel, dan kun je vergelijken.

Gerard

Offline John van Rems

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Servo's
« Reactie #7 Gepost op: 2012-12-31, 19:58:59 »
Bedankt voor de reacties,

Maar als ik het goed heb begrepen is die servo van 13,80 een prima alternatief voor losse mini servo's en hun inbouw problemen soms, daarnaast is die servo (op de servo zelf) wat snelheid betreft instelbaar. Alle losse componenten heb je enkel de adapter nodig indien je met decoders werken wil en je wisselpunten wil polariseren.... 4 voor 20,00 da's 5,00 per wissel. alles bij elkaar zeg 20,00 per wissel en dan geen gepiel met ijzerdraadjes of paperclips.

Maar ik begrijp dat niemand met dit merk ervaring heeft... of heeft iemand een betaalbaarder, stillere en makkelijker in te bouwen systeem? Misschien ben ik dan de eerste.... t.z.t.

John

Offline John van Rems

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Servo's
« Reactie #8 Gepost op: 2012-12-31, 22:21:48 »
Nog even wat gevonden m.b.t. het geluid van deze servo

http://www.youtube.com/watch?v=wJM7Lq1Zse8

Maak echt geen reclame hoor maar ik zie op youtube veel servo voorbeelden en verbaas me altijd over de lawaaierigheid van vele.

John

GerardWassink

  • Gast
Re: Servo's
« Reactie #9 Gepost op: 2012-12-31, 23:06:33 »
 ;D ;D ;D
En dit noem je geen lawaai? Wat een herrie zeg dat ding...
Mijn servo's produceren maximaal de helft van dit geluid.

Offline John van Rems

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Servo's
« Reactie #10 Gepost op: 2013-01-01, 21:16:10 »
Ja het liefst muisstil maar het is de aller laatste in deze presentatie en het kan aan mij liggen maar deze is het stils volgens mij.

http://www.youtube.com/watch?v=u6HSK4q5cJk

Maar zoals ik al vroeg... Heb je een alternatief en nog stiller..... deel het please met ons

John

GerardWassink

  • Gast
Re: Servo's
« Reactie #11 Gepost op: 2013-01-01, 21:23:24 »
Ach, het maakt mij niet zoveel uit. Lawaai hoort bij het treinbedrijf. Zelfs die luidruchtige dingen overstemmen mijn dikke diesels met Tsunami Sound toch niet...  ;D

Gerard