Auteur Topic: Traincontroller versie 8.0 A1  (gelezen 14694 keer)

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Traincontroller versie 8.0 A1
« Gepost op: 2012-12-09, 20:01:50 »
Vanaf vanmiddag is traincontroller versie 8.0 A1 beschikbaar op de site van Freiwald

Dit is een nieuwe versie en daar moet voor betaald worden, dus alleen downloaden als ja al de licentie hebt voor de nieuwe versie.

Eventueel als demo op een andere pc of directie laden maar niet de bestaande overschrijven.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #1 Gepost op: 2012-12-10, 11:05:08 »
als je hem als demo op een andere computer wilt laten draaien, moet je wel eerst de versie 7 op die andere computer installeren.
anders werkt de demo niet
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #2 Gepost op: 2012-12-10, 11:22:36 »
Hallo Nico,

Zou kunnen, heb ik niet uitgeprobeerd. heb de nieuwe versie zojuist geinstalleerd met lizentie maar verder ook nog niet bekeken.
Gisteren maar even voorbij laten gaan, mijn kop stond er niet naar en vandaag maar eens bekijken wat er beter of meer is geworden als het lukt.
freiwald heeft wel aangegeven dat wanneer je versie 8 wilt installeren dat dit dan van uit 7.08 moet, dus zal het ook wel zo zijn bij de demo.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #3 Gepost op: 2012-12-10, 13:40:50 »
Hallo Piet
Ik heb het geprobeerd en er wordt aangegeven dat je eerst versie 7 moet installeren

nog succes met je kop, je zult je hoofd wel bedoelen
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #4 Gepost op: 2012-12-10, 19:27:30 »
Hallo Nico.

Heb bij freiwald even opgezocht waarom de demoversie niet werk.
Het is zo dat er afspraken zijn (welke weet ik niet) dat de demo versie pas na ongeveer 1 maand na het verschijnen van de versie 8 beschikbaar is, deelnemers met licentie voor versie 8 eerst worden bediend.

Op zichzelf staande demo versie, daar gaat het om voorzover ik he hebt begrepen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #5 Gepost op: 2012-12-13, 17:54:12 »
Dag Piet,

Ik weet niet hoe ver je staat met de vertaling van de verschillen tussen TC Gold 7 en 8, maar ik heb gezien dat er iets gewijzigd is ivm driewegwissels en engelse wissels. Heb je enig idee wat dat juist in houdt?

Groetjes,

Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #6 Gepost op: 2012-12-13, 18:34:07 »
Bertus,

Belangrijkste aanvulling is dat je wissels kun koppelen aan een wissel straat, bv als de wissel straat bezet is dan kan het wissel niet worden bediend.
Bij wissels met meer als een aandrijving kun je melders aan toevoegen zodat het pas werkt wanneer ook de tweede  aandrijving  is ingeschakeld
Moet het zelf nog uitproberen.
Ben nog niet klaar met de vertaling, pas bij blz 55 van de 80, oorzaak, heb een auto ongeluk gehad vorige week maandag.
Auto totaal los, zelf nog redelijk vanaf gekomen, hoofdpijn en nekklachten, schouder en veel blauwe plekken, deze zie je pas na een paar dagen,
Werd vanaf de zijkant aangereden met minimaal 80km/uur, had mij niet gezien, ik had wel voorrang maar daar heb je niet zoveel aan, auto in de puin en zelf ook, gaat wel weer beter maar nog lang niet over
« Laatst bewerkt op: 2012-12-13, 19:03:27 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #7 Gepost op: 2012-12-13, 19:08:48 »
Dag Piet,

Als ik je beschrijving van je ongeval zo lees dan heb je erg veel geluk gehad dat je het nog kan navertellen.
Veel beterschap alvast.

Ik denk dat ik de licentie voor TC 8 maar zal aanschaffen, want dat moet blijkbaar binnen de maand na de release
als je van de upgradeprijs voor recente kopers van TC7 wil genieten.

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #8 Gepost op: 2012-12-13, 19:29:08 »
Bertus

Beetje geluk heb ik wel gehad,

Dat je binnen een maand moet bestellen ? Niets van gehoord dat je anders meer moet betalen, kan het bijna niet voorstellen.

Zit nu beneden met zo,n tab  en dat zoekt wat minder makkelijk, maar zal het eens opzoeken als ik boven ben.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #9 Gepost op: 2012-12-13, 19:55:04 »
Piet,

Dit staat op de FAQ release-pagina's van Freiwald:

" I have bought TrainController 7 or TrainProgrammer 7 recently. If I now have to pay for the upgrade to version 8, I have paid more in total than if I had waited until now".
This is no problem in many cases. We offer all users, who purchased TrainController 7 or TrainProgrammer 7 recently, i.e. from March 2012, to switch to Version 8 by paying a special ugrade price. In many cases you have paid no more in total than if you had waited until now. Note, however, that the upgrade at this special price must be ordered until about 1 month after the general release of version 8. Thereafter, the normal upgrade price to upgrade from version 7 to version 8 applies.

Als ik het goed heb is dat één maand vanaf 9 december.

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #10 Gepost op: 2012-12-13, 20:11:22 »
Bertus,

Als je dat bedoeld dan klopt het, als jij na maart tc gekocht hebt dan betaal je minder voor de versie 8, ik dacht €50.00 als binnen een maand besteld daarna de gewone update prijs  €99,00 voor gold

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #11 Gepost op: 2012-12-14, 16:31:03 »
Even ter info inmiddels is het al versie 8 A2 geworden. Gemelde probleempjes worden hiermede verholpen zie Freiwald site

Groet Henk

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #12 Gepost op: 2013-01-02, 16:09:19 »
Even ter info inmiddels weer een wijziging naar versie 8 A3.

groet Henk

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #13 Gepost op: 2013-01-02, 18:05:03 »
Zijn dit updates die je apart installeert of volledige versies? En in het laatste geval: installeer je die over de vorige versie heen of moet je de vorige eerst verwijderen?

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Traincontroller versie 8.0 A1
« Reactie #14 Gepost op: 2013-01-02, 18:09:44 »
Bertus,

Volledige versie.
Gewoon erover heen.
Wel allemaal downloaden die je nodig hebt, allemaal dezelfde versie die je gebruikt


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2013-01-02, 18:13:03 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders