Auteur Topic: Opstarten Train Controller  (gelezen 24836 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Opstarten Train Controller
« Gepost op: 2012-12-21, 03:15:27 »
Mijn probleem is het opstarten van R&R Programmer.
Als ik het programma start blijf ik het volgende bericht krijgen.
"The specified code is not valid"
Ik heb een licence voor Silver en heb mijn stick geplaatst.
Mijn Silver Controller software werkt prima.

Had in een van de draadjes gelezen dat beide ( controller en programmer) van dezelfde versie moesten zijn dus van beide de laatste versie opnieuw gedowndload en geinstalleerd. (V 7.0)
Helaas krijg de programmer niet met mijn stick gestart alleen in de demo mode.

Iemand nog nuttige tips om mijn probleem op te lossen?

Met groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #1 Gepost op: 2012-12-21, 08:16:51 »
Eventjes uit mijn hoofd: moet je in de Programmer ook niet de licentie-code ergens opgeven?

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #2 Gepost op: 2012-12-21, 08:59:18 »
Volgens mij is het zo dat je RR&Co en RP beide in dezelfde directory moet installeren, dan kun je RP in RR opropen bijvoorbeeld; gedlt overigens ook voor Railanimator. Voor het werkende krijgen van RR 8.0 A2 heb je een licentiestick en de RR licentiecode nodig die Freiwald je toestuurt. De RP die geleverd wordt met bv Rocomotion (versie 5) werkt alleen met de decoder configuratie van Roco decoders. Wil je een volledig werkende RP versie hebben dan moet je ook daar een licentiecode van hebben en de USB stick die je al met RR mee geleverd hebt gekregen. Met de combi RR/RP en interface 10785 kun je op het programmeerspoor CV's uitlezen en schrijven. Logisch, uiteraard kosten licenties geld maar het werkt dan ook echt supergoed.

Groet,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #3 Gepost op: 2012-12-21, 09:08:16 »
Hallo Ferry,

Nu begrijp ik het, je moet een speciale license kopen van " Programmer" en dan krijg je een license code die je samen met je stick moet gebruiken om het programma in zijn volledigheid te gebruiken.

Bedankt voor je input, zag dat de licence rond de 80 dollar kost.
Met vriendelijke groet,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #4 Gepost op: 2012-12-21, 10:16:47 »
Dag Ad,

Ik raad je aan eens goed naar JMRI te kijken. Gratis, en werkt goed.

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #5 Gepost op: 2012-12-21, 10:29:47 »
Hallo Gerard,

Prima tip, bedankt!
Heb op internet de site gevonden, ga hem bestuderen.
Ben plannen aan het maken om mijn N spoor locs nu echt goed te gaan calibreren maar dat heeft nogal wat voeten in de aarde.
Moet overgaan van Silver naar Gold controller en programmer software en een Zeller rollerbankje kopen. Dan spreek je toch gauw van een 400 euro.
Dus belangrijk om het goed te bekijken.

Met groet,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #6 Gepost op: 2012-12-22, 13:54:22 »
Hi Gerard,

Ik heb de JMRI software gedowndload en geinstalleerd, ik heb nog wat vragen over de preference settings.
Ben jij gebruiker of bekend met de software ?

Met groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #7 Gepost op: 2012-12-22, 14:00:00 »
Allebei. Skype?

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #8 Gepost op: 2012-12-24, 02:58:28 »
Hallo Gerard,

Nee ik heb geen Skype in gebruik.
Hierbij dan toch even mijn vraag over de preference settings.
Voor de duidelijkheid ik heb mijn Roco centrale via een USB kabel verbonden aan mijn Notebook en tesamen met Silver werkt dat prima.
Heb mijn programmer output van de centrale vebonden met een stuk programmeer rail.

Ik heb een printout van het preference screen bijgevoegd waar 3 velden ingevoerd moeten worden.
System Manufacturer : ROCO (geen problem)
System connection: zie geen Roco aanduiding wat moet ik hier invullen?
Settings:  hier herken ik ook niets wat moet ik hier invullen?

Misschien heb je nog een tip, met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #9 Gepost op: 2012-12-24, 09:34:21 »
Dag Ad,

Ik denk dat je Xpressnet met hebben. Heb je wat aan deze link?

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #10 Gepost op: 2012-12-24, 17:29:16 »
Hallo Gerard,

Ik heb heel wat uren vandaag besteed aan de software maar het is niet gelukt.
Kon ook geen verbinding maken met mijn programmeer rail.
Het is echt software voor proffesionals en niet voor de goedwillende amateur zoals ik.
Het is voor mij te hoog gegrepen en begrijp er heel weinig van.

In iedergeval bedankt voor je idee, met groeten Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #11 Gepost op: 2012-12-24, 17:47:45 »
Ad,

Als het niet lukt, volgens mij moet het in de demo mode ook werken alleen heb je dan alleen de basis instellingen  ter beschikking.
Je kunt rocomotion opstarten en dan trainprogrammer van roco gebruiken, hier beb je ook alleen maar de basis instellingen ter beschikking.

Ga naar de site van roco en dan naar rocomotion en dan naar rocomotion 5.9 en dan kun je ook train  programmer downloaden, hiervoor is geen licentie nodig

Gr Piet

Ps ben erg druk en nog niet fit,, antwoord op andere vragen komen nog
« Laatst bewerkt op: 2012-12-28, 20:34:54 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #12 Gepost op: 2012-12-28, 20:39:12 »
Ad,

Even een opmerking wat mij nu te binnen schiet.
Bij het gebruik van traincontroller en dan met de aansluiting op het programmeer spoor moet volgen mijn de interface van roco een eigen voeding hebben, bij gewoon gebruik is dat niet nodig.
Nu weet ik niet of jij dat heb maar dat horen we dan wel.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #13 Gepost op: 2013-01-01, 11:45:19 »
Hallo Piet,

Ben even het N spoor bijster met wat je bedoeld.
Heb mijn Rocco centrale op een seperate programmeerspoor aan gesloten en via de usb kabel op mijn notebook met Railroad Programmer.
De Roco centrale krijgt zijn voeding met bijgeleverde voedings unit.
Kan nu wel  met Programmer de basis cv's programmeren maar ik was aan het proberen om de verlichting van de loc aan het werk te krijgen ( heb met een aantal locs nog steeds problemen met de verlichting, zie oud draadje ).
Dus lezen en schrijven met Lok Programmer werkt, voor de rest en het werken met de Keller rollerbank zal ik een licentie van Programmer moeten aanschaffen en van version 7 over moeten gaan op version 8.

Met groet Ad.

( wacht op je reactie op de andere vragen, langzaam aan eerst beterschap)
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Henk Koster

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Opstarten Train Controller
« Reactie #14 Gepost op: 2013-03-24, 12:59:29 »
Hallo Ad,

ik ben vanochtend bezig geweest met train programmer, voor het uitlezen van decoders.
Had ook het probleem met het uitlezen.
Heb op mijn Rocomotion centrale 2 uitgangen 1 voor main rail ( aangesloten op mijn baan )
                                                                          1 voor de program rail ( aangesloten op de programmeer rail )
( zorgen dat de USB verbinding er is )
Aansluitend een nieuw decoder blad opgeroepen.
Dan de decoder uitvoering invoeren, weet je dit niet ( Free ware aanklikken )
Doe je dit niet, dan kan je uitlees problemen hebben van de decoder, dit is afhankelijk van de fabrikant ( bij Mütt had ik problemen DHP160)

Gaat het uitlezen goed, dan kan je CV 33 en CV 34 bekijken op de instellingen.
Kloppen deze met wat de fabrikant voorschrijf, en werkt de verlichting niet goed dan zou je een probleem in de bekabeling van je loc kunnen hebben.

Dit probleem heb ik vanmorgen ook ontdekt bij een nieuw omgebouwde loc.
hierbij blijft de verlichting  voor en achter branden, waarbij de CV's goed zijn ingesteld.

Succes er mee,

Groeten,

Henk Koster
Rocomotion, multimuis pro, GBM8 melders,Roco bezetmelders, Littfinski sein decoders,Lenz wisseldecoders, Fleischmann Ho rijder( 41 jaar )
Bouwer en rijder.