Auteur Topic: TC Gold8 samenwerken met Ecos 50200  (gelezen 10589 keer)

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
TC Gold8 samenwerken met Ecos 50200
« Gepost op: 2012-12-29, 17:50:09 »
Is het mogelijk TC zo in te stellen dat op het computerscherm de bedieningsacties van de ecos (met name de draaiknoppen en loc keuze) worden gespiegeld, zodat je met echte draaiknoppen kunt werken i.p.v. alles met de muis op het scherm moet doen?

Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.248
  • Waardering: 28
    • home page
Re: TC Gold8 samenwerken met Ecos 50200
« Reactie #1 Gepost op: 2012-12-29, 19:20:00 »
HdB,

Als ik het goed begrijp dan wil jij draaiknoppen op het scherm in het programma  van traincontroller hebben, als het ander is dan moet je dat maar even aangeven
Als je draaiknoppen wilt dan zal de struktuur in het programma moeten worden aangepast denk ik een dat kan alleen de maker van het programma.


Onder tekenen met een naam zou makkelijk zijn.

Gr Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
Re: TC Gold8 samenwerken met Ecos 50200
« Reactie #2 Gepost op: 2012-12-29, 19:29:45 »
Hallo Piet,

Geen draaiknoppen op het scherm, maar een bijhouden op het scherm ( in de standaard trainwindows)  wat voor info via de draaiknoppen van de Ecos wordt gestuurd naar de locs.

Andersom werkt wel: als je de locs bestuurd via TC draaien de draaiknoppen van de Ecos mee...

De idee acher mijn vraag is dat manuele sturing van de baan prettiger gaat met echte knoppen dan met een muis.

Vrg,

Henk
Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.248
  • Waardering: 28
    • home page
Re: TC Gold8 samenwerken met Ecos 50200
« Reactie #3 Gepost op: 2012-12-29, 19:45:13 »
Henk,

Als je de manuel wilt besturen kan dat ook, Tc is in te stellen of je een rit geheel met de pc wilt doen of handmatig  onder controle van Tc of dat er alleen maar gelet moet worden of er geen botsingen komen , er zijn 5 mogelijkheden.
Volgens mij gaan de rijregelaars in Tc mee met de draaiknoppen, kan het nu niet controleren omdat ik nu op de tablet zit..
Overigens van de ecos weet ik niet veel, bijna niks.misschien bedoel je wat anders maar dat hoor  ik wel


Gr Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders