Auteur Topic: Rubbertje lopen van de wielen af.......  (gelezen 13253 keer)

Offline eetwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Rubbertje lopen van de wielen af.......
« Gepost op: 2009-06-30, 14:55:04 »
Van een van mijn locomotieven loopt het rubbertje om het wiel er steeds af. Zijn deze los te koop.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Rubbertje lopen van de wielen af.......
« Reactie #1 Gepost op: 2009-06-30, 20:48:15 »
Hallo eetwer


De rubbrtjes zijn los tekoop in verschillende maten, deze staan op het onderdelen blad dat bij de lok is.
Roco heeft ze onder het artikelnummer 40066 t/m 40077.

prijs ongeveer €4,00 per 10 stuks.

Het is gemaakelijker als je het artikelnummer van de lok er even bij zet zodat het makkelijker is te zien om welke wielen dat het gaat.

Gr piet
« Laatst bewerkt op: 2009-06-30, 20:49:58 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline eetwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re:Rubbertje lopen van de wielen af.......
« Reactie #2 Gepost op: 2009-06-30, 22:09:36 »
Dank voor je reactie

Het gaat om een tee nummer 41260. Noemen ze dat een Haftringsatz?

Kun je ook aangeven hoelang de rubbers meegaan, of is dat te afhankelijk van het bochtenwerk in je baan?

Is het er aflopen het eerste wat je merkt of kun je al eerder zien dat ze hun langste tijd gehad hebben?
« Laatst bewerkt op: 2009-06-30, 22:19:31 door eetwer »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Rubbertje lopen van de wielen af.......
« Reactie #3 Gepost op: 2009-07-03, 20:31:19 »
Hallo eetwer

Klopt haftringen.

Hoelang de rubbrtjes meegaan weet ik niet maar dit is zeker afhankelijk van het bochtenwerk op de baan, de buitenbocht in nu eenmaal langer dan de binnenbocht en omdat de wielen op een vaste as zitten zal er ongetwijfel op een van de wielen wat meer vrijwing ontstaan.

ik kijk zo af en toe even naar de wielen en als ik dan denk deze is niet meer zo mooie dan zet ik er een nieuwe op of als ze er aflopen als er geen bijzondere omstandigheden zijn zet ik er ook een nieuwe op.

Moeilijk aan te geven hoelang ze meegaan.

gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2009-07-03, 20:32:59 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders