Auteur Topic: Re: Rollenbankje  (gelezen 12173 keer)

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Rollenbankje
« Gepost op: 2012-12-13, 18:07:25 »
Dag Gerard,

Nog een vraagje: bij het "consist" adres vermeld je nog eens dat de gekoppelde locs goed moeten ingeregeld zijn.
Dat brengt me bij een topic van een hele tijd geleden, nl. het inregelen met de KPF-Zeller rollenbank.
Op het Freiwald forum zijn daarover 130 posts te vinden, variërend van ontzettend slecht tot uitstekend produkt.
Daar word ik echt niet wijzer van. Jouw eerste ervaringen waren toen positief: is dat nog steeds zo? Geen vroegtijdige
slijtage zoals de concrurrente Marion Zeller beweert?

Groetjes, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re: Re: Rollenbankje
« Reactie #1 Gepost op: 2012-12-13, 18:13:32 »
Mijn rollenbankje loopt nog wel goed. Geen klachten.

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Rollenbankje
« Reactie #2 Gepost op: 2012-12-20, 15:03:23 »
Mijn Zeller rollenbankje geeft nog wel eens contact problemen; ik zit dan enorm te rommelen om het toch voor elkaar te krijgen en kan nauwelijks een kalibratie doen. Heeft iemand tips hoe je dit kunt verbeteren; zelfs een nieuw lokje heeft er problemen mee.

Groet,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Rollenbankje
« Reactie #3 Gepost op: 2012-12-20, 16:42:23 »
Hallo,

Kan contact-spray helpen?  het is maar een idee.

Groeten Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Rollenbankje
« Reactie #4 Gepost op: 2012-12-20, 19:33:26 »
Ik heb met het originele rollerbankje van Marion Zeller geen enkel probleem. Maar die andere rollerbank, welke onder dezelfde naam verkocht wordt, daarin tegen is van een ander materiaal (meen aluminium) gemaakt en veel mindere kwaliteit. Marion heeft daar al eens om geprocedeerd, maar omdat ze haar product niet heeft laten vastleggen heeft ze bot gevangen.

Rob

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Rollenbankje
« Reactie #5 Gepost op: 2012-12-20, 22:18:27 »
Helaas wordt alleen de KPF-Zeller officieel ondersteund door TC/Freiwald, omdat ze de versie van Marion Zeller niet getest hebben. Blijkbaar gaat het hier om broer en zus die niet goed met elkaar overeen komen.

Nu dus de vraag aan jou als ervaringsdeskundige: werkt de rollenbank van Marion Zeller correkt samen met TC?

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Rollenbankje
« Reactie #6 Gepost op: 2012-12-20, 22:41:46 »
Nou ik heb de KPF zeller; werkt goed hoor alleen contact maken en houden tijdens kalibraties is wel een probleem

Groet,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Rollenbankje
« Reactie #7 Gepost op: 2012-12-21, 14:58:06 »
Bertus,

citaat, Helaas wordt alleen de KPF-Zeller officieel ondersteund door TC/Freiwald, omdat ze de versie van Marion Zeller niet getest hebben
Is het niet juist anders om ? zou het moeten opzoeken.

Ik gebruik ook de rollerbank van Marion Zeller en zonder probelem, ook al gebruik ik deze niet veel, doe nog heel vaan op de manier op de baan met 3 blokken.

Gr  Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Rollenbankje
« Reactie #8 Gepost op: 2012-12-21, 15:13:52 »
Dag Piet,

Ik ben er vrij zeker van. Op het Freiwald forum staan 130 posts over dit onderwerp. Als je zoekt op de reacties van dhr. Freiwald zelf dan kom je het vast wel tegen. Hij beweert niet dat de andere niet goed werkt maar gewoon dat hij die niet getest heeft en dat die daarom ook niet "officieel" ondersteund wordt.
Een keuze maken is zo écht wel heel moeilijk.

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Rollenbankje
« Reactie #9 Gepost op: 2012-12-21, 15:34:29 »
Bertus,

Ben inmiddels ook aan het zoeken geslagen en kan et antwoord ook niet daadwerkelijk vinden maar de meeste gebruikers zijn wel die met een rollerbank van Marion Zeller en die geven niet aan dat er problemen zijn.
Dus ik zou zeggen dat gaat prima met de rollerbank Van Marion Zeller.

En als je deze op een beurs bij Marion Zeller koopt neem dan een doosje bonbons mee (+- €8.00 merk en welke staat op de site van Marion) dan krijg je korting op de wielen. heb ik ook gedaan en dan verdien je +- €16.- min de 8 is nog 8 verdiend.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: Rollenbankje
« Reactie #10 Gepost op: 2013-01-07, 11:27:38 »
Hallo Piet
Klopt het dat de rollenbank niet bruikbaar is met tc silver?
Groeten
Herman

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Rollenbankje
« Reactie #11 Gepost op: 2013-01-07, 11:30:34 »
Hallo Herman,

Volgens mij en de documentatie kun je met Silver de rollenbank niet gebruiken.
Zit met het zelfde probleem en wil overgaan op Gold.

Met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: Rollenbankje
« Reactie #12 Gepost op: 2013-01-07, 11:59:34 »
Ok Ad.Intussen ook gelezen in de gebruiksaanwijzing dat het enkel kan met gold.
Herman