Auteur Topic: asje en wielen  (gelezen 14313 keer)

Offline eetwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
asje en wielen
« Gepost op: 2009-06-30, 15:02:43 »
Maakt het ook uit hoe je de wielen met het asje en tandwiel in de houder zet. Ik zie dat het tandwiel niet helemaal recht is?

Snapt iemand de vraag of moet ik er een foto van maken?

 

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:asje en wielen
« Reactie #1 Gepost op: 2009-06-30, 20:52:03 »
Hallo eetwer

Maak er even een foto van of geef het artikel van de lok zodat het dan is op te zoeken om welke lok en wielen het gaat.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline eetwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re:asje en wielen
« Reactie #2 Gepost op: 2009-06-30, 22:27:43 »
Het gaat om de TEE 41260. Ik kan op de tekening niet waar worden of het uit maakt, zal er morgen een foto van maken......

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:asje en wielen
« Reactie #3 Gepost op: 2009-07-01, 15:21:13 »
Hallo eetwer

Op het onderdelen blad is het niet te zien maar aan de wiellen waar de rubbur ringetjes op moeten zitten, daar zit ook aan de buitenkant een heel kleine flens zodat deze er niet kunnen aflopen en aan de andere wieltjes zitten deze niet.

Bij de uitvergroting van het wiel met as N0; 18 lijkt het erop dat het tandwiel niet in het midden zit maae bij mijn tee kan ik er geen verschil in zien (heb deze even geopend), dus volgens mij niet.
Let er even op als je de wielen eruit hebt en deze weer erinzet dat dan de veertjes (strip) voor de stroomafname op de juiste plaats zit tegen de wielen (binnenkant). Je hebt ringetjes nodig met artikel No; 40069., deze zijn plat als je ze koopt maar als ze erop liggen dan kantellen ze
en liggen ze goed.


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2009-07-03, 13:43:31 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline eetwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re:asje en wielen
« Reactie #4 Gepost op: 2009-07-02, 21:10:24 »
Ok dank voor de moeite. Ik heb al een zakje met nieuwe rubbertjes en die zitten er op. Ik zag idd dat er een rand op de wielen zat. Maar wat ik bedoel is toch iets anders. Als je kijkt naar de buitenste radertjes (die van de wieltjes) dan staan de tanden niet helemaal recht. Ik heb een foto gemaakt maar of je het daarop kan kan zien, denk het niet.  De was of het uitmaakt hoe de wieltjes terug zet. dat van het veertje was me al opgevallen, als je de slag eenmaal te pakken hebt lukt dat wel.

Ik ga er een beetje van uit dat het niets uitmaakt, maar dat is vaak niet verstandig voor een beginneling  ;D

Groeten,

Eetwer
« Laatst bewerkt op: 2011-11-25, 18:18:52 door administrator »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:asje en wielen
« Reactie #5 Gepost op: 2009-07-03, 14:00:50 »
Hallo eetwer,

Bij mij zitten de tandwieltjes ook niet helemaal recht voor elkaar, zit ook zoals op jouw foto is te zien, dus dat zal geen probleem zijn.

Iet anders wat mij opvalt, de veertjes (stroomafnemers) zie ik bij jouw maar aan iedere as aan een kant zitten, ik denk dat deze aan iedere kant van de as een moet zitten (zo zit het bij mij), heb op de foto dit aangegeven met zwarte en rode pijlen.
bij jouw zie ik bij de rode pijl niets zitten. mogelijk is het slecht te zien op de  foto of eens controleren of ze niet ergens klem zitten.

Nu kun zeggen bij de wiellen met de bandjes maken geen stroomverbinding met de rails, maar dan moet er bij de wielas waar geen bandjes op zitten er dan wel aan ieder kant een stroomafnemer zitteno te zien zit er maar en stroomafnemer aan iedere as en daardoor worden de asssen ook een knt opgedrukt, zie foto, linkeras omhoog gedrukt en de rechter naar beneden en dus uit het midden.

vraagje, heb je de stroomafnemers er ook afgehad, denk het niet.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-11-25, 18:19:41 door administrator »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline eetwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re:asje en wielen
« Reactie #6 Gepost op: 2009-07-03, 18:20:19 »
Hallo Piet,

Ze zijn er wel maar je ziet ze niet. Ik heb ze niet los gemaakt zag ik de noodzaak niet van in. Het doet me goed te horen dar de radertjes bij jou ook niet helemaal recht zitten, dan zal dat geen probleem zijn.

Weer heel veel dank voor je uitleg en onderzoek

Groeten,

Eetwer

Ps. Ik kan je bijlage niet openen is er iets mis gegaan?

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:asje en wielen
« Reactie #7 Gepost op: 2009-07-03, 20:14:55 »
Hallo eerwer,

Weet niet wat er mis is gegaan, vanmiddag werkte de bijlage goed en nu ook bij mij niet, heb de bijlage er maar even opnieuw bijgezet.

Verder lijkt het mij dat in vergelijking met mijn lok dat de tandwielen goed zitten.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders