Auteur Topic: lengte blokken  (gelezen 12189 keer)

Offline ata georges

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
    • Antwerp Train Association vzw
lengte blokken
« Gepost op: 2013-02-13, 09:28:21 »
ata georges
Gegroet PH
een vraagje .weet U
Wat is de maximale lengte van een blok bij TC
Ik gebruik één bezetmelder per blok
Rij met gelijkstroom digitaal
met bezetmelder van rautenhaus digital
Mijn blok lengtes  zijn 13 meters
Dank bij voorbaat

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: lengte blokken
« Reactie #1 Gepost op: 2013-02-13, 11:53:53 »
Hallo Georges
Ik denk niet dat er enige beperking is voor de lengte van de blokken,maar wel voor de minimum lengte welke tenminste zo lang moet zijn als de volledige trein.
Herman

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: lengte blokken
« Reactie #2 Gepost op: 2013-02-13, 12:01:49 »
Ik heb de ervaring, dat als blokken langer zijn dan 7 meter in HO dat dan de terugmelding niet meer helemaal goed is
dit zal ook waarschijnlijk afhangen van het type rail en de bekabeling die er gebruikt wordt
Een blok moet minimaal zolang zijn als de langste trein die je er in wilt laten stoppen
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: lengte blokken
« Reactie #3 Gepost op: 2013-02-14, 10:50:29 »
Ik kan me voorstellen dat bij zeer lange blokken met een enkele terugmelding en het werken met virtuele terugmelders, dat de nauwkeurigheid van de positie van die virtuele plek achteruit gaat; het programma gaat dan door de grotere lengte van het blok de berekeningsfoutmarge, hoe klein die ook is, wel opblazen. Blokken die langer zijn dan je langste trein zijn naar mijn idee beetje onhandig, want dan kan je over dat hele stuk ook maar 1 trein kwijt.
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline eric

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 42
  • Waardering: 0
    • heerlensebaan project
Re: lengte blokken
« Reactie #4 Gepost op: 2013-02-14, 13:32:41 »
Mijn ervaring is ...

heel goed naar je sporenplan kijken .... je kunt wel 1 blok maken van 5 meter omdat anders je langste trein er niet in past ...
maar er zijn genoeg stukken die kleiner zijn dan 5 meter , en die je toch ook goed "bewaakt" wilt hebben.

ik ken de regel van elk blok minimaal zou lang maken als je langste trein, in mijn ogen gaat dat in maar enkele gevallen ook op. zeker over de gehele baan gezien.

Gelijkstroom - dcc digitaal -  esu ecos - esu sound - esu boosters - esu switchpilot - bmd 16 sdn - traincontroller 8.0 gold

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: lengte blokken
« Reactie #5 Gepost op: 2013-02-20, 14:13:17 »
Ik heb bijvoorbeeld een spiraal liggen met een diameter van 1 meter en drie windingen, dat is in totaal meer dan 9 meter spoor. Ik maak daar wel 3 blokken van, maar de langste trein zal veel korter zijn dan 3 meter per blok, dat is duidelijk. Voordeel boven 1 blok is dat de bewaking beter is en ik 3 treinen (1 per blok) kwijt kan i.p.v. slechts 1. Filevorming op het spoor is dan mogelijk, net de NS!

Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline eric

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 42
  • Waardering: 0
    • heerlensebaan project
Re: lengte blokken
« Reactie #6 Gepost op: 2013-02-20, 17:25:25 »
ik sluit me geheel aan bij ferry,

ik heb dit ook namelijk zo gehad , alleen dan met 2 spiralen ....

Gelijkstroom - dcc digitaal -  esu ecos - esu sound - esu boosters - esu switchpilot - bmd 16 sdn - traincontroller 8.0 gold