Auteur Topic: Tc gold overnemen  (gelezen 11887 keer)

Offline dalmvis

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Tc gold overnemen
« Gepost op: 2013-02-13, 18:52:03 »
Hallo allemaal,
Ik ga volgende week TC gold kopen en wel van iemand anders, dus een geregistreerde versie. Volgens hem kan dat legaal, ik wil graag hier evens extra checken of dat 100% klopt want het blijft veel geld.  Het is al de laatste versie met USB stick. Hoor het graag, ps ga me nog voorstellen maar deze vraag is even dringend  ;D . Arthur
TC Gold V8.0 - ECoS2 - Roco, Trix, Flsmn digitaal

GerardWassink

  • Gast
Re: Tc gold overnemen
« Reactie #1 Gepost op: 2013-02-13, 19:02:04 »
Piet Heinst heeft daar eens iets over uitgezocht. Hij leest vrij vaak het forum uit, hij zal het je wel vertellen!

BTW: Welkom alvast!

Gerard

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.248
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Tc gold overnemen
« Reactie #2 Gepost op: 2013-02-13, 19:33:41 »

Voorheen was het niet zo,n groot probleem, je kon dan een melding de aan freiwald en dan was een update meestal mogelijk maar met ingang van versie 8 is het niet meer mogelijk om te update met een licentie die niet op je naam staat.
Dit heeft Freiwald enige weken geleden op zijn site mede gedeeld. (Bovenstaande is wat met eigen bewoording weergegeven wat er is gemeld).

Je kunt natuurlijk altijd een afspraak maken met vorige eigenaar dat hij altijd de update voor je besteld op zijn naam en dat dan de code wordt doorgespeeld, dit is een vertrouwen kwestie en wel makkelijk als dicht bij elkaar woont en elkaar goed kent, met een onbekende wordt dat wat moeilijker.

Mijn advies, niet doen maar dat moet je zelf beslissen.

Gr Piet

« Laatst bewerkt op: 2013-02-13, 20:05:01 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.248
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Tc gold overnemen
« Reactie #3 Gepost op: 2013-02-13, 20:27:14 »
Aanvulling op het voorgaande,

Je koopt niet het programma maar met de aanschaf heb je alleen maar het gebruikers recht verkregen en die staat op naam

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Tc gold overnemen
« Reactie #4 Gepost op: 2013-02-14, 10:46:36 »
Je kunt proberen Freiwald op een vriendelijke wijze te informeren betreffende de overname en die is wellicht bereid zijn database met licentiegegevens aan te passen. Dit is echter niet altijd succesvol heb ik ooit gelezen op het forum van Freiwald; reden is dat licentie verstrekking (de USB stick) persoonsgebonden is en dat dit nu juist de bron van inkomsten is voor Freiwald. Zoek dus dit eerst uit voordat je de huidige eigenaar gaat betalen voor overname van de licentie. Ben benieuwd of het lukt!
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline dalmvis

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Tc gold overnemen
« Reactie #5 Gepost op: 2013-02-14, 12:29:48 »
Allen bedankt voor jullie reactie tot zover. Ga dit overleggen met verkoper en Freiwald. Je weet maar nooit...
- Arthur -
TC Gold V8.0 - ECoS2 - Roco, Trix, Flsmn digitaal

Offline eric

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 42
  • Waardering: 0
    • heerlensebaan project
Re: Tc gold overnemen
« Reactie #6 Gepost op: 2013-02-14, 13:29:13 »
ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je vraag 2 antwoorden kan hebben.

ja , natuurlijk kun jij die versie overkopen en gewoon verder blijven gebruiken.

nee, verstandig is het niet , want freiwald is van mening dat een eenmaal aangeschafte versie niet meer kan worden omgeschreven. oftewel ... hij zal je onder je eigen naam geen licentie meer verstrekken voor bv zoals nu een update van versie 7 naar 8 ...

hoe aardig ik de man ook vind, in mijn ogen is dit onjuist. Zelfs Microsoft heeft hier een duidelijke stelling. 1 licentie is 1 x gebruiksrecht... deze kun je echter wel omzetten ... omslachtig .. maar het kan.

in mijn ogen was het strategisch beter geweest om het wel toe te laten, oftewel pietje draagt licentie over aan jantje ... want zodra er een update komt zak jantje deze toch willen en kan freiwald dan weer cashen.
nu speel je de illegale licenties alleen maar in de hand, door een open en fair beleid , krijg je ook faire gebruikers. want het is geen MP3 player software, maar zeer geavanceerde besturingssoftware waar de support meer waard is dan de kosten van het pakket.

wil je dus verzekerd zijn van updates en dergelijke ... zul je de versie gewoon zelf moeten kopen Bij hem of een van zijn wederverkopers. daar hier echter geen verschil in zit , zou ik rechtstreeks bij hem kopen. je weet nooit waar je anders bij betrokken raakt.

ik wil geen diskussie starten dus negeer mij gewoon, Mijn persoonlijke ervaring en advies :  gewoon zelf je eigen versie kopen !

Gelijkstroom - dcc digitaal -  esu ecos - esu sound - esu boosters - esu switchpilot - bmd 16 sdn - traincontroller 8.0 gold