Auteur Topic: Adres problemen Roco 10787 decoder  (gelezen 14103 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Adres problemen Roco 10787 decoder
« Gepost op: 2013-02-15, 10:13:39 »
Hallo Medespoorders,

Ik had de vraag al eens in een ander draadje geschreven maar miscchien te ver weg. Dus nogmaals geprobeerd.

Ik heb 5 Roco bezet decoders 10787 aangesloten en alle decoders volgens de procedure een adres gegeven ( 1-5).
En alles werkte goed loks werden keurig in de blokken gedetecteerd en kon lekker automatisch rijden.
Wat er soms gebeurd is dat de terugmeldingen een gaos wordt, blokken beginnen te flikkeren (aanwezig/ niet aanwezig), is niet te herstellen met het geheel opnieuw op te starten.
Dit gebeurt ook vaak als ik goed gereden heb alles afsluit en de volgende dag de zaak weer wil opstarten.
Het blijkt gewoon dat sommige adressen van de decoders verdwenen zijn. Dus alle decoders weer ontkoppelen programmeren etc. (onder tafel boven tafel haha).
Ook leuk als je net een demonstratie gaat geven.
Mijn vraag is wat kan de oorzaak zijn ?

- Storingen op het 220v netwerk?
- Fluctuatie op het 220 v netwerk?  het is Thailand dus dit gebeurt regelmatig.
- Inductie van andere trafo's op de terugmeld kabel?
- Heb een paar opgerolde stukjes terugmeld kabel?
- Kortsluiting op de baan bij ontsporing?

Ik dacht zelf zou ik zo'n speciaal computer stopcontact kopen om storingen te vermijden.
Iemand advies ? met vriendelijke groet,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Adres problemen Roco 10787 decoder
« Reactie #1 Gepost op: 2013-02-15, 10:35:06 »
misschien kun je er iets tussen zetten, waardoor je zeker weet dat je altijd 230 v hebt
ik had zelf ook dit probleem en heb later litfinski terugmelders in combinatie met de roco 10787 geinstalleerd
toen was het probleem over.
wat mij ook opvalt is dat er soms een adres op de 10787 niet goed werkt
ik sluit hem dan aan op een ander adres van de 10787 en dan werkt het goed
Ik weet niet hoe je de 10787 moet testen of deze goed werktmisschien weet iemand anders dit
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Adres problemen Roco 10787 decoder
« Reactie #2 Gepost op: 2013-02-15, 10:55:27 »
Hi Nico,

Een spanningsstabilisator 230 is nogal een groot apparaat en ook behoorlijk prijzig.

Ik gebruik ook de Litfinski terugmelders en daar ligt het volgens mij niet aan.
Ben in iedergeval niet de enige die hiermee af en toe problemen heeft.
Misschien komt er nog een gouden tip van een van onze collega's.

Fijn weekend,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Henk Koster

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Adres problemen Roco 10787 decoder
« Reactie #3 Gepost op: 2013-02-15, 18:08:35 »
Hallo Ad,

voor een jaar ben ik met Rocomotion begonnen.
bij het aansluiten van mijn bezetmelders ca. 40 stuks, had ik er ook enkele die  niet goed werkte.
Ik heb toen een klein weerstandje tussen de roco-bezetmelder(10785)  en de Littfinski GMB-8 gezet.
men kan een osscilerend (zwevend) signaal hebben waardoor de melder niet goed werkt.
Misschien werkt dit bij jou ook.

Groeten en succes,

Henk Koster
Rocomotion, multimuis pro, GBM8 melders,Roco bezetmelders, Littfinski sein decoders,Lenz wisseldecoders, Fleischmann Ho rijder( 41 jaar )
Bouwer en rijder.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Adres problemen Roco 10787 decoder
« Reactie #4 Gepost op: 2013-02-16, 00:46:37 »
Hallo Henk,

Goede tip ga ik eens induiken.
Heb je de weerstand op elke uitgang van Litfinski/ ingang Roco geplaatst? Dus in jou geval 320 weerstandjes?
Welke groote heb je gebruikt ?

Groeten Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Henk Koster

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Adres problemen Roco 10787 decoder
« Reactie #5 Gepost op: 2013-02-16, 09:40:45 »
Hallo,

nee, alleen op die ingangen waar problemen optraden.
1 ohm's weerstandje, deed het bij mij.
Je hebt je aansluiting van de rails in de GMB-8 , vervolgens heb je de 8 verbindings draadjes met de roco 10785.
Bij de poort waar de storing optrad, heb ik zo'n verbindingsdraadje vervangen door een weerstandje.

groeten ,

Henk koster
Rocomotion, multimuis pro, GBM8 melders,Roco bezetmelders, Littfinski sein decoders,Lenz wisseldecoders, Fleischmann Ho rijder( 41 jaar )
Bouwer en rijder.