Auteur Topic: Macro's  (gelezen 21370 keer)

GerardWassink

  • Gast
Re: Macro's
« Reactie #15 Gepost op: 2013-02-18, 12:39:46 »
De opdracht die ik kon inden was trouwens niet stop, maar "Terminate schedule"...

GerardWassink

  • Gast
Re: Macro's
« Reactie #16 Gepost op: 2013-02-18, 13:55:16 »
 :D 8)

In Gold heb ik het gevonden!!!

In het macro-edit-scherm heb ik een drop-down list waarmee ik de macro kan koppelen aan een blok. Ik kies daar het start-blok.

De volgorde is nu:

- Push-button indrukken
- Die start de macro (die gekoppeld is aan het blok, zodat hij weet welke trein hij moet hebben)
- De macro:
--- verzorgt licht aan
--- verzorgt de opstart van de motor (dan een pauze van 30 seconden om tot stationair te laten komen)
--- verzorgt twee maal een short-horn (conform Amerikaanse rules)
--- verzorgt het starten van het gewenste schedule
- Het schedule:
--- laat de loc naar een ander blok rijden
--- start macro 2
- Macro 2:
--- licht uit
--- motor afschakeln.

Klaar is Gerard...

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Macro's
« Reactie #17 Gepost op: 2013-02-19, 07:02:57 »
Ja ja Gerard is klaar maar ik ben nu een groot aantal uren bezig geweest maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ben maar even gestopt.
Heb ook zoals jij in de macro een koppeling gemaakt naar het startblok, zie bijgevoegde printscreen.

Met groeten Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Macro's
« Reactie #18 Gepost op: 2013-02-19, 09:04:47 »
Oeps...

Ad, dat is niet de plek. Je hebt nu condities toegevoegd. Haal die maar weer weg...

De macro wordt via de push-button gekoppeld. De drop-down list zit in de "Operations" tab van de Push-button. Zie bijlage.

Sorry voor deze vergissing. Ik type mijn posts op een andere computer dan die waar mijn treinbesturing op draait. Ik weet hoe frustrerend het is om het telkens niet te zien lukken.

Nu hoop ik dat jouw Silver versie deze mogelijkheid ook heeft!

Gerard
« Laatst bewerkt op: 2013-02-19, 09:36:32 door GerardWassink »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Macro's
« Reactie #19 Gepost op: 2013-02-19, 10:00:40 »
Hallo Ad.

Ik heb het draadje niet gevolgd maar afgezien van het laatste bericht van Gerard vraag ik of  in je laatste bericht de and en or functie wel juist hebt ingevoerd,
Je geeft aan dat er een and functie is (trein moet rijden) in blok 33 en tevens zeg je dat er een of functie is in blok 33, de and functie is bindend en de of functie is een keuze.
In dit geval moet er altijd een trein rijden (trein met kleine pijltje erin) em doet het niet meer terzake of er een trein aanwezig is.

Nogmaals heb het draadje niet geheel gevolgt maar ik kan me voorstellen dat dit niet helemaal juist is,

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Macro's
« Reactie #20 Gepost op: 2013-02-19, 10:34:44 »
De condities moeten eerst weg. Ze hebben geen betrekking op dit probleem.

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Macro's
« Reactie #21 Gepost op: 2013-02-19, 10:58:31 »
Hallo Gerard,

Kon het toch niet laten even gekeken maar helaas " Silver" heeft niet de mogelijkheid om een block bij de operations van de button in te voegen.

In iedergeval jij bedankt voor alle moeite en ik ga een krantenwijk nemen om te sparen voor " Gold" haha.

Reg, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.