Auteur Topic: Roco DB 290 handleiding  (gelezen 13710 keer)

Offline freekvo

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Roco DB 290 handleiding
« Gepost op: 2013-02-17, 08:31:09 »
Ik heb al even gezocht op internet, maar kan het niet vinden: is er ergens een handleiding van deze lok beschikbaar? (zie ook de bijlage)
Het gaat me er met name om hoe deze uit elkaar kan worden gehaald. Ik wil namelijk graag weten welke decoder is ingebouwd.
H0 : Fleischmann profirals: Intellibox

GerardWassink

  • Gast
Re: Roco DB 290 handleiding
« Reactie #1 Gepost op: 2013-02-17, 08:41:36 »
Hi,

Daarvoor hoeft hij niet uit elkaar. Zet hem op je programmeerspoor en lees CV's 7 en 8 uit. Je kunt hier de CV standaard vinden.

Dan vind je hier de lijst met fabrikanten.

Succes,

Gerard

Offline freekvo

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Roco DB 290 handleiding
« Reactie #2 Gepost op: 2013-02-17, 09:11:20 »
Uhhh... met mijn multimaus (10810)? Ik dacht dat ik daarmee geen decoders kon uitlezen.
H0 : Fleischmann profirals: Intellibox

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Roco DB 290 handleiding
« Reactie #3 Gepost op: 2013-02-17, 10:43:18 »
Gerard,

Dit soort lijstje zijn er zat, maar er wordt altijd het nummer van de fabrikant weer gegeven. Maar bij CV 7 wordt het type nummer weer gegeven, maar hiervan heb ik nog geen lijstje van kunnen vinden. Bestaat zo'n lijst wel¿¿¿


Freek,

Dat klopt en als je op die MM CV 8 "uitleest" zal die ten allen tijde waarde 151 aangeven.

Rob

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Roco DB 290 handleiding
« Reactie #4 Gepost op: 2013-02-17, 10:54:02 »
Hallo Freek
Met trainprogrammer kun je uitlezen met welke decoder je trein is uitgerust
Misschien is het duidelijk als je in je digitale handtekening aangeeft waarmee je werkt.
kijk maar eens bij andere deelnemers, die geven precies aan waarmee ze werken en een antwoord is dan veelal makkelijker te geven.
Als ikzelf niet weet hoe een trein uit elkaar moet, ga ik even vragen bij de winkel, die weten het meestal wel
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.