Auteur Topic: Connector ... is bij mij iets wat het een met het ander verbind.  (gelezen 11638 keer)

Offline eric

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 42
  • Waardering: 0
    • heerlensebaan project
ik zit me door de handleiding heen te worstelen ... het is een Nederlandstalige van Maart 2011 ... maar ik moet heel eerlijk zeggen ik had misschien beter toch de Duitse kunnen nemen. Helaas heb ik veel aantekeningen gemaakt en moet dan weer alles overschrijven ...

Ik ben bij het deel Connector en hier begrijp ik wel wat ze willen , maar heb geen idee hoe dit dan praktisch uitvalt...

dit staat er : 

Wanneer U met meer als een schakelplan werkt en er railsverbindingen tussen deze geeft
dan kan deze railverbinding met behulp van connectorsymbolen ontwikkeld worden.
Connectorsymbolen worden net zoals blokken in een railsplan van Uw schakelplan ingezet.
Iedere connectorsymbool wordt met een naam van een of twee letters of cijfer gekenmerkt,
151
Die in het railsplan ook getoond worden. Om een railsymbool in een schakelplan met een
railsymbool in een ander schakelplan in verbinding, zet U naar behoefte een
connectorsymbool naast de beide railssymbolen in iedere schakelplan en geeft U dezelfde
letter of cijfer bij beide connectoren in. Connectoren behoren altijd paar gewijze samen en
worden dan als te samenbehorende geïdentificeerd, wanneer zij dezelfde namen hebben.
Het is niet mogelijk drie connectoren met dezelfde naam te maken.
Conetor symbolen in het schakelplan verschijnt ook in het bijbehorende blokplan. Bovendien
maakt TrainControllerâ„¢ Gold automatisch een verborgen verbinding tussentwee bij elkaar
horende connetoren. Over deze verbinding kunnen treinen van het ene schakelplan naar het
andere rijden.
Wanneer u wilt kunt U de connectoren ook gebruiken voor het gebruik om een deel van Uw
railsplan met een ander deel in hetzelfde schakelplan te verbinden, wanneer deze uit
technische gronden gunstiger is. In dit geval maakt TrainControllerâ„¢ Gold ook een
verborgen verbinding. Menigmaal help dit om in grote, complexe railsbeelden de
overzichtelijkheid te verbeteren
Connectoren kunnen ook in de zelfgemaakte blokplannen ingezet worden, om deze plannen
met schakelplannen of andere zelfgemaakte blokplannen te verbinden

wie helpt mij dit te doorgronden ?  hoe moet ik dit zien ?  heeft iemand een voorbeeld ?

moet ik 2 baanplannen maken en daar waar het doorloopt een connector maken ?  kan ik hiermee bv mijn draaischijf uit vergroten op het moment dat ik het beter wil zien ?


Gelijkstroom - dcc digitaal -  esu ecos - esu sound - esu boosters - esu switchpilot - bmd 16 sdn - traincontroller 8.0 gold

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Connector ... is bij mij iets wat het een met het ander verbind.
« Reactie #1 Gepost op: 2013-02-20, 13:40:55 »
Eric,

Dit heeft niets met een draaischijf te maken.
Het is gewoon een verbinding tussen twee punten in je baan, dit kan zijn een punt in je zichtrbare plan en het andere punt licht bv. in het schaduw station dat lager zit en niet zichtbaar is om nu het hele stuk te moeten tekenen en dan meestal ook nog een spiraal maak je dus twee punten en laat de rest weg, deze punten moeten in werkelijkheid wel met elkaar verbonden zijn

Bij gevoegd een stukje baan waar het bovenste gedeelt zichtbaar en het onderste in het scchaduwstation met daartussen een spiral een vele meters rails, die hoef je dan niet tetekenen.
Het kan natuurlijk ook ergens anders worden gebruikt

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Connector ... is bij mij iets wat het een met het ander verbind.
« Reactie #2 Gepost op: 2013-02-20, 14:01:51 »
Ik geef toe, het Duits van de heer Freiwald is behoorlijk "technisch" Duits en met alle respect lijkt zijn Engels vaak toch op wat steenkolen Engels gebaseerd en wat staccato achtig; het maakt het als geboren Nederlandstalige er niet gemakkelijker op. Ook zijn computervertalingen, met alle respect, niet altijd steekhoudend. We mogen hopen dat de NL markt voor TC zo groot gaat worden dat er eens een echt goede NL vertaling komt; hier zijn technische vertaal bureaus erg goed in, maar ja dat is weer een centenkwestie. Heb zelf denk 3x de handleiding in het Engels moeten doorlezen voordat het kwartje redelijk ging vallen; dit is echt een studie ansich, zitten veel uurtjes in!

Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline eric

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 42
  • Waardering: 0
    • heerlensebaan project
Re: Connector ... is bij mij iets wat het een met het ander verbind.
« Reactie #3 Gepost op: 2013-02-20, 17:34:44 »
beiden dank voor de bijdrage .... ook dit is mij nu volledig duidelijk ....

Gelijkstroom - dcc digitaal -  esu ecos - esu sound - esu boosters - esu switchpilot - bmd 16 sdn - traincontroller 8.0 gold