Auteur Topic: Locsound decoder.  (gelezen 18619 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Locsound decoder.
« Gepost op: 2013-02-22, 11:57:38 »
Hallo,

Ik zou graag mijn het volume van mijn loksound decoder wat zachter zetten, ik weet dat het cv 266 is
Hoe en met welk programma zou ik dat kunnen of moet ik eerst een license van Lok Programmer kopen ?

Groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Locsound decoder.
« Reactie #1 Gepost op: 2013-02-22, 12:10:13 »
CV's kun je met de multimaus instellen, ook deze CV; zie de handleiding van de Multimaus! Heb je dat al geprobeerd? Suc6!

Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

GerardWassink

  • Gast
Re: Locsound decoder.
« Reactie #2 Gepost op: 2013-02-22, 12:41:22 »
Ik raad JMRI aan voor het programmeren van decoders.

Hoe was't ook weer, kun je met die Roco centrale in principe decoders uitlezen? Want als dat zo is, ligt de JMRI wereld voor je open en kun je de instellingen van al je decoders uitlezen en op je computer vastleggen!

Gerard

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Locsound decoder.
« Reactie #3 Gepost op: 2013-02-22, 12:45:43 »
Met de Multimaus kun je alleen instellen, niet uitlezen; dus het getal dat op het display van de maus staat is nietszeggend; behalve als je het hebt geprogrammeerd net nadat je de OK knop hebt ingedrukt. Met het nieuwste digitale systeem van Roco kun je wel uitlezen en instellen. Met TrainProgrammer van TC kun je ook uitlezen en instellen, echter moet je dat stukje programma erbij kopen.
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Locsound decoder.
« Reactie #4 Gepost op: 2013-02-22, 13:02:54 »
Ga morgen even proberen met mijn " Mouse". Zie hier de handleiding, lezen toch mogelijk ?

Met groet, Ad.

CV veranderen
Hier kunnen eventueel CVs worden gelezen (Let U daarbij ook op het menupunt 2.5) of van nieuwe waarden worden voorzien. Programmeerbaar zijn alle DCC-CV tussen 1 en 1024. Het eerste scherm in het display toont het begrip “CV” en een knipperende cursor. Via de functietoetsen
kan nu het gewenste nummer van de CV worden opgegeven. (1 – 1024)
− Bevestigen met de “Licht/OK”-toets.
De aangegeven waarde is de actuele wchte waarde van de CV. Wilt U alleen uitlezen, verlaat dan het menupunt met “STOP”. Wordt er geen waarde aangegeven, dan is de multMAUS pro in de “POM”-mode (zie menupunt 2.5) ingesteld en de lok staat het programmeerspoor.
− Geef U nu de gewenste nieuwe CV-waarde (0-255, CV1 1-99, lange adressen 100-9999 zie menupunt 2.2) in en bevestigd dit met “Licht/OK”-toets. Het display springt kort op “C” met het cijfer van de overenkomstige CV, voordat U op het uitgangsniveau “CV AENDERN” terugkomt.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Locsound decoder.
« Reactie #5 Gepost op: 2013-02-22, 13:10:12 »
Dat is het ja; let wel op dat uitlezen niet altijd kan!
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

GerardWassink

  • Gast
Re: Locsound decoder.
« Reactie #6 Gepost op: 2013-02-22, 14:55:01 »
Met de Multimaus kun je alleen instellen, niet uitlezen; dus het getal dat op het display van de maus staat is nietszeggend; behalve als je het hebt geprogrammeerd net nadat je de OK knop hebt ingedrukt. Met het nieuwste digitale systeem van Roco kun je wel uitlezen en instellen. Met TrainProgrammer van TC kun je ook uitlezen en instellen, echter moet je dat stukje programma erbij kopen.

Je haalt twee dingen door elkaar, namelijk de hardware en de software.

Qua hardware: ik heb het niet over de multimaus gehad. De Roco centrale (de hardware) heeft de mogelijkheid in zich om de computer met een programmeerspoor te verbinden, anders zou TrainProgrammer ook geen decoders kunnen uitlezen. En als trainprogrammer dat kan, is de mogelijkheid om uit te lezen dus inherent in de hardware aanwezig.

Que software: er zou dus geen beperking hoeven te zijn voor JMRI om ook via dezelfde hardware te kunnen uitlezen. En JMRI hoef je niet te kopen, het is gratis...