Auteur Topic: Van Rocomotion naar Silver of Gold  (gelezen 17008 keer)

Offline Henk Koster

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Van Rocomotion naar Silver of Gold
« Gepost op: 2013-03-27, 09:46:47 »
Goede dag allemaal,

Ik ga de stap maken van rocomotion naar silver of Gold en heb hier een vraag over?
Mijn baan is een industrie baan met opstelsporen bij de haven, hoogoven en het walswerk.
nu wil ik naast dat er Erts/kolen/staal treinen etc van het ene punt naar het andere punt gaan, ook wagons van o.a. Roco met digitaal gestuurde kappen en schuifdeuren  en andere objecten via de computer bedienen.
Zit deze mogelijkheid er in bij : TC Silver ?
                                            : TC Gold  ?

Verlichting van de baan wil ik gaan aansturen via de computer met het systeem van Littfinski.

Wie o wie heeft hier ervaring mee.

Bij voorbaat dank,

Henk Koster
Rocomotion, multimuis pro, GBM8 melders,Roco bezetmelders, Littfinski sein decoders,Lenz wisseldecoders, Fleischmann Ho rijder( 41 jaar )
Bouwer en rijder.

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Van Rocomotion naar Silver of Gold
« Reactie #1 Gepost op: 2013-03-27, 10:37:10 »
Heb hier geen ervaring mee maar lijkt me vanzelfsprekend dat dit moet werken. Zo'n wagon met gestuurde kappen en/of schuifdeuren zal een decoder ingebouwd hebben die middels een adres door de besturingssoftware aangesproken kan worden.

Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline Henk Koster

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Van Rocomotion naar Silver of Gold
« Reactie #2 Gepost op: 2013-03-27, 12:25:37 »
Goede dag,

dat vermoed ik ook, maar waar ik nieuwsgierig naar ben is of er in deze programa's een aparte mogelijkheid ( lees venster )is om bijvoorbeeld  een brug  open/dicht te doen, een kraan te bedienen of bij een wagon de deuren te openen/te sluiten.
Waarbij je dan bijvoorbeeld geen tacho in het venster hebt, maar alleen de benodigde funktie symbolen .

Verlichting voor schepen, gebouwen, terein verlichting wil ik met Littfinski gaan uitvoeren op een aparte monitor/computer.

 
groeten,

Henk Koster
Rocomotion, multimuis pro, GBM8 melders,Roco bezetmelders, Littfinski sein decoders,Lenz wisseldecoders, Fleischmann Ho rijder( 41 jaar )
Bouwer en rijder.

GerardWassink

  • Gast
Re: Van Rocomotion naar Silver of Gold
« Reactie #3 Gepost op: 2013-03-27, 12:57:50 »
Je kunt dat allemaal zelf instellen, met knoppen en macro's daarachter. Die knoppen plaats je dan in een apart tabblad van TrainController en die zet je vervolgens als "floating" op een andere monitor.

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Van Rocomotion naar Silver of Gold
« Reactie #4 Gepost op: 2013-03-27, 13:43:08 »
Zoals hierboven vermeld werkt dat allemaal.
Heb zelf Zilver en werk met decoders van Littfinski, heb verlichting er op staan gestuurd met knoppen op het scherm of ergens door de trein.
Een ander voorbeeld in mijn rit met de stoomloc naar de verzorgingsplaats stopt hij bij de waterkraan deze draait automatisch enz, deuren locloods enz enz.

Zelf mis ik op het moment de Gold version omdat ik geen draaischijf in Zilver kan aansturen en het calibreren met een rollerbank van de locs gaat ook niet in Zilver.
Dus aan het sparen voor Gold.

Succes met gr Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Henk Koster

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Van Rocomotion naar Silver of Gold
« Reactie #5 Gepost op: 2013-03-27, 19:08:53 »
Goede dag allemaal,

bedankt voor de informatie, ik ga nog even verder sparen voor de Cold versie.
Hoe meer ik mij er in verdiep des te meer ideeen en wensen komen er op de lijst.
En zo als het er nu uit ziet gaat dit het besten met de Cold versie.


Groeten en bedankt.

Hwnk Koster
Rocomotion, multimuis pro, GBM8 melders,Roco bezetmelders, Littfinski sein decoders,Lenz wisseldecoders, Fleischmann Ho rijder( 41 jaar )
Bouwer en rijder.

Offline Haradigi

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 98
  • Waardering: 4
  • Meten (+ruiken en voelen, ) is weten
Re: Van Rocomotion naar Silver of Gold
« Reactie #6 Gepost op: 2017-12-08, 11:28:04 »
Hi allemaal

Welliswaar een wat ouder draadje en ook toevallig hier terecht gekomen ivm mijn idee om TC Zilver te gaan aanschaffen.
Nu vind ik geen info of er inderdaad geen draaischijf aansturing in zit.
Heeft iemand daar info over ?

groet
Harald

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Van Rocomotion naar Silver of Gold
« Reactie #7 Gepost op: 2017-12-08, 13:07:24 »
Hallo Harald,

Zie bijgaande link.

http://www.freiwald.com/seiten/traincontroller_silver.htm

Moet je even naar beneden scrollen en dan zie een link regel

"Ausstattungsdetails und Vergleich mit anderen TrainControllerâ„¢-Editionen einblenden"

en die aanklikken en dan wederom naar beneden scrollen, en dan zie je een tabel met vergelijkingen tussen Brons, Silver en de Gold versies.
Ergens onderaan zie je onder Drehscheibe de verschillen tussen Silver en Gold.


Mvg,

Jan S
« Laatst bewerkt op: 2017-12-08, 15:04:25 door Jan S »
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: Van Rocomotion naar Silver of Gold
« Reactie #8 Gepost op: 2017-12-08, 13:10:57 »
Ja is er ....

Alleen is van de Gold versie volgens mij iets meer "  gebruiksgemak"  , zoals de intelligentie