Auteur Topic: Duo Loc  (gelezen 12709 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Duo Loc
« Gepost op: 2013-03-27, 14:44:40 »
Hoe ga je om met "duo locs" ?

Als je bv de bekende Santa fe neemt deze heeft een loc en een motor wagen ( beide hebben een motor).
Je koppeld deze twee om samen te rijden.
Eerst neem ik aan dat in beide een decoder gebouwd moet worden voor de motorbesturing.
Geef je deze twee locdecoders het zelfde adres in CV1 ?
En de afstellingen van snelheid, afremmen, optrekken enz ook precies dezelfde waardes?
En dan maar hopen dat beide motoren ook exact hetzelfde zijn anders krijg je toch vreemde krachten tussen de twee "Locs" en werken ze elkaar tegen.

Vr gr. Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Duo Loc
« Reactie #1 Gepost op: 2013-03-27, 15:17:42 »
Ad,

Zo even uit mijn hoofd, in Gold kun je treinen met elkaar koppelen in zilver niet.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Duo Loc
« Reactie #2 Gepost op: 2013-03-27, 16:00:07 »
Ad,

Ik heb hetzelfde met een Missouri Pacific FT-AB unit. De loc en de motorwagen bevatten dezelfde motor en dezelfde (sound) decoder. Ze kwamen in dezelfde verpakking, dat maakt de kans wat groter dat er maar kleine verschillen tussen de motoren zijn.

Ik heb ze na een inloopperiode beide afzonderlijk gecalibreerd in TC en ze van hetzelfde adres voorzien. Tot nu toe lopen ze probleemloos.

Eerder had ik ze ook wel van verschillende adressen voorzien en ze in 'consist' laten rijden, maar dat vond ik teveel gedoe. Nu, met gewoon allebei hetzelfde adres, rijden ze prima.

Bepalend voor jouw oplossing is of je ze altijd gekoppeld wilt laten rijden of niet.

Gerard

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Duo Loc
« Reactie #3 Gepost op: 2013-03-27, 16:11:13 »
In gold kun je treinen met elkaar koppelen, je hoeft ze dan niet hetzelfde adres te geven, dit regelt tc
ook kun je verschillende treinen koppelen.
ik heb al eens geprobeerd een sik aan een 2200 te koppelen en dat gaat prima
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.