Auteur Topic: Even voorstellen...  (gelezen 5457 keer)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Even voorstellen...
« Gepost op: 2011-12-06, 23:37:24 »
Hallo,
Ik ben Martijn, 41 jaar woonachtig in Weert. Zoals zovelen in mijn kinderjaren het treinenvirus opgelopen. Eerst Lego, vanaf mijn puberjaren Fleischmann H0. Op m'n 21ste het ouderlijk huis verlaten en de toenmalige bescheiden baan/collectie verkocht. Maar het is altijd blijven knagen, af en toe eens een beurs bezocht, hobbybladen nu en dan enz. In het achterhoofd altijd het idee om ooit weer eens opnieuw te beginnen. Begin dit jaar leek het me een mooi moment om weer opnieuw te starten. De keus viel al snel op Roco H0 digitaal, Geoline rails, Multimauspro. Kamer ter beschikking -gekregen- 3.25x3.25mtr, baanplan ontworpen voor een nederlandse baan "De Werelden" Tp IV jaren 70 begin 80. Medio mei begonnen met de onderbouw welke nu af is. Ben nu op het punt te beginnen met scenery etc. Een ander punt is het (al dan niet op dit moment) verder digitaliseren van de baan. Mijn hart in de modelspoorbouw ligt bij de scenery, daar kijk ik graag naar, verdiep me er graag in. Daar tegenover staat dat ik nogal a-technisch ben, de hele "technologie" rondom het bouwen van een doordachte baan valt me best zwaar. Daarom heb ik lang lopen dubben hoe dat aan te pakken maar voel er nu steeds meer voor om helemaal met de Roco mogelijkheden verder te gaan, dus Rocomotion enz, vooral vanwege de nieuwe -draadloze- mogelijkheden die het biedt. Zal eerdaags eea toelichten in de daarvoor bestemde Topics.
Tot zover mijn introductie.
Mvg
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline ernstcramer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
    • de Schappenbaan
Re:Even voorstellen...
« Reactie #1 Gepost op: 2011-12-07, 00:28:37 »
Veel succes bij je hobby. En welkom in de digitale wereld van modelbaan ;D
Roco is heel mooi spul... :D
Met vriendelijke groet,
Ernst (van de schappenbaan)

Märklin-en Roco fan, TrainControler Brons, IB Basic - HansDeloof, de 1e modules komen eraan

GerardWassink

  • Gast
Re:Even voorstellen...
« Reactie #2 Gepost op: 2011-12-07, 00:43:11 »
Dag Rinus,

Welkom op dit forum. En maak je geen zorgen hoor, digitale techniek kan je helpen om veel plezier aan je baan te beleven. Ook - en misschien wel juist - zonde volledige automatisering.

Gerard

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Even voorstellen...
« Reactie #3 Gepost op: 2011-12-07, 10:26:54 »
Martijn,

Welkom op dit forum. Wat betreft het Roco spul, dat is eenvoudig te installeren en makkelijk in gebruik. Ik ben zelf ook aardig A-technisch, maar kom met Piet (Heinst) en Roco een heel eind.  ;D

Groenten Rob

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re:Even voorstellen...
« Reactie #4 Gepost op: 2011-12-07, 12:30:08 »
Goede middag,
Bedankt voor het welkom. Ja, ik wist al wel dat Roco zeer mooie mogelijkheden biedt vwb de diverse digitale toepassingen (dat was een doorslaggevende factor bij aanschaf). Heb ook inmiddels gezien dat dit wel een erg passend en wellicht onmisbaar forum is, wat niet zo gek is natuurlijk. Zal vanavond eens wat verdere gegevens omtrent mijn baan in een draad zetten en wellicht de eerste vragen torpederen.
Groeten,
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re:Even voorstellen...
« Reactie #5 Gepost op: 2011-12-07, 13:01:40 »
Dag Martijn,

Als je een nieuw topic gaat maken oor je plannen, vertel ons dan ook vooral welke functionaliteit je van je digitale componenten verwacht! Een voorschotje: als ik je verhaal zo lees, ga jij:
- je niet heel erg druk maken om terugkoppeling naar de computer
- niet in de weer met besturing door computerprogramma's

Vragen:
- Ga je "op de hand" rijden? Zo ja, met hoeveel treinen / personen tegelijk?
- Wil je je wissels centraal bedienen?
- Wil je bezetmeldingen van sporen / blokken centraal zichtbaar kunnen maken?

Gerard