Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 7467 keer)

Offline Piet Braam

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 9
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2011-12-26, 18:47:20 »
Ik ben Piet Braam 64 jaar en nooit te oud om te leren.
Dat geld zeker voor een digitale spoorbaan.
Ben al zeker 40 jaar bezig met deze model hobby.
Met de komst van de home computer commedore 64 ben ik echt begonnen om mijn HO baan te automatiseren.
Dat was in +/_ 1980
Ik had een commedore 64 gekocht om te kijken wat is nu een home computer.
Al gauw zag ik dat de spelletjes niks voor mijn zijn dus ben ik begonnen te programeren in basic van com 64.
Na een paar jaar liep de spoorbaan volledig op de com 64.
Daarna werd het de pc enz enz en nu ben ik bezig met om alles om te bouwen naar rocomotion.
Ik probeer zoveel mogelijke moduuls die ik zelf heb ontworpen te gebruiken.
Dus dit forum lijkt me wel wat om wat kennis op te doen.

Piet Braam

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2011-12-26, 19:07:06 »
Piet,

Welkom op dit forum, maar als ik jouw verhaaltje lees dan zullen we eerder wat van jouw kunnen leren dan andersom.  ;D  Als je met Rocomotion aan de speel gaat lig je hier al gauw uit de gratie.  ;) ;D Ze zullen je al heel snel TC aan proberen te smeren. Een passender naan voor deze site was geweest DutchTrainController forum.  ;D ;D ;D

TC = Train Controler, de uitgebreidere versies (brons; zilver; goud) van Rocomotion.

Groenten Rob

GerardWassink

  • Gast
Re:Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2011-12-26, 20:58:43 »
Dag Piet,

Van harte welkom op dit forum!

We kunnen inderdaad waarschijnlijk ook veel van jou leren...

Gerard


... Als je met Rocomotion aan de speel gaat lig je hier al gauw uit de gratie.  ;) ;D Ze zullen je al heel snel TC aan proberen te smeren. Een passender naan voor deze site was geweest DutchTrainController forum.  ;D ;D ;D

Nou nou nou Rob, je overdrijft wel een beetje, vind je niet?

Wat er wel vaak gebeurt, is dat mensen hoge verwachtingen hebben van een computerprogramma als Rocomotion. En wat er dan gebeurt is dat we hen er op wijzen dat TrainController (zelfs Bronze) al meer mogelijkheden heeft.

Ik kan me echter niet één geval herinneren waarin iemand op basis van dat soort verwachtingen / vragen "uit de gratie" raakte.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re:Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2011-12-27, 20:50:23 »
Hoi Piet,
Veel plezier hier op het forum, er is veel kennis aanwezig en zonodig word je direct geholpen. Maar met een C64 je baan geautomatiseerd begin jaren 80? Dat lijkt me pas echt een huzarenstukje! Knap!
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re:Even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 2011-12-27, 21:36:46 »
Heheheh....

Wat denk e van een constructie waarbij een C64, een ZX81 en een ELF-II zelfbouw experimenteer computer betrokken waren? De C64 draaide een rondje af, gaf de controle over aan de ZX81, die een heel ander rondje afdraaide, om vervolgens de controle over te geven aan de ELF-II, die weer wat anders deed, om als laatste de controle weer aan de C64 over te dragen.

En dat alles met reed-relais en magneetjes...

Waarom? Gewoon, omdat het kan!  ;D

Gouden tijden...

Gerard






« Laatst bewerkt op: 2011-12-27, 21:41:28 door GerardWassink »

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re:Even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 2011-12-28, 12:51:01 »
"Gewoon, omdat het kan!"..... typische reactie van een ervaren techneut. Waarvoor bewondering maar dat moet een constructie zijn geweest die in die tijd ERG vernieuwend was.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 2011-12-28, 16:46:55 »
Welkom Piet,

Ik heb ook bewondering voor de niet-techneuten die met de nodige hulp toch het zaakje lopende krijgen.
Ik ben zelf een techneut en het lijkt me niet zo vanzelfsprekend dat een "leek" daaraan begint.

@Gerard,

Dat waren idd gouden tijden. Toen werd een computer nog hersteld tot op de component bij de klant zelf.
Je was er iets vroeger bij dan ik denk ik. Met C64 e.d. heb ik niet gewerkt.

Groeten,

Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline SBBcargo

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
Re:Even voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 2011-12-28, 17:01:51 »
Wat denk e van een constructie waarbij een C64 ................
Gouden tijden...
Gerard

Ja waar blijft de tijd.  :o  De C64 met de 6501 processor! Daarom was mijn eerste een APPLE II. Gouwe tijde ..  ;D ;D

Marius.