Auteur Topic: Locatie action marker in een blok  (gelezen 5848 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Locatie action marker in een blok
« Gepost op: 2013-06-20, 16:17:36 »
Hallo,

Mag de afstand van een action marker verder geplaatst worden dan de stopmarker in een blok?
Zie onderstaand voorbeeld, stopmarker op 66 cm en de action marker op 75 cm.

Met groet, Ad.

Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Locatie action marker in een blok
« Reactie #1 Gepost op: 2013-06-20, 16:53:37 »
Ad,

Mag alijd maar of het werk zal van de situatie afhangen , wat je er mee wilt bereiken
Als het een eindblok is dan stopt de trein voordat hij de marker heeft bereik en doet hij niks
Is het een tussenblok dan zal hij wel werken.
Beetje afhankelijk wat je er mee wilt

Kan zo geen voorbeeld geven of verzinnen, zit onder weg in de auto op mijn tablet, dus plaatje maken gaat ook niet even

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Locatie action marker in een blok
« Reactie #2 Gepost op: 2013-06-21, 13:35:52 »
Hi Piet,

Ik heb nog een aantal stukken waar geen " blok" is door een aantal wissels en keerlussen welke schakel stukken nodig hebbe, daar wilde ik wel wat schakelen.
Heb trouwens door de schakelstukken van de keer lussen wel soms problemen dat door de overgangen spontaan geluiden van mijn locs of macro's gaan "spelen".

Je weet dat je in de auto allen hansfree mag werken ? Hoe doe je dat?
Fijn weekend Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Locatie action marker in een blok
« Reactie #3 Gepost op: 2013-06-21, 18:23:44 »
Ad,

Hoe ik dat doe.?  Geheim

Mogelijke oplossing!  Raden!

Was het een rijdende auto?
Wie was de bestuurder?

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders