Auteur Topic: Rijrichting Lok veranderen  (gelezen 6693 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Rijrichting Lok veranderen
« Gepost op: 2013-08-04, 16:16:30 »
Hallo,

Ik heb een amerikaanse loc en daarmee heb ik het volgende probleem in de software en op de Maus start ik de lok met de neus naar voren maar de lok loopt dan achteruit dus een probleem bij de shedules en het opstellen in de blokken.

Nu zegt de techneut even de twee draadjes van de motor verwisselen ( polariteit veranderen).
Doordat in de lok de sounddecoder vastgemonteerd is en vast gesoldeerd aan de motor (zonder draadjes), is dat zonder breekwerk niet eenvoudig.
Is dit nu niet software matig op te lossen, heb zelf al vanalles geprobeerd, b.v een macro om de richting te draaien maar het is me nog niet gelukt.
Iemand nog een tip ?

Met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Rijrichting Lok veranderen
« Reactie #1 Gepost op: 2013-08-04, 17:35:01 »
Als ik me goed herinner is er een bit in CV29 die de 'normale' rijrichting bepaalt. Die bit omgooien zou het door jou gewenste effect moeten hebben.

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Rijrichting Lok veranderen
« Reactie #2 Gepost op: 2013-08-04, 17:49:15 »
Geweldig, biertje verdient!!

Werkt weer naar behoren!

Groeten Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Rijrichting Lok veranderen
« Reactie #3 Gepost op: 2013-08-04, 18:35:24 »
Geweldig, biertje verdient!!

Kom je'm brengen?  :D

Gerard