Auteur Topic: In een blok van de eerste stop naar de tweede stop  (gelezen 5650 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
In een blok van de eerste stop naar de tweede stop
« Gepost op: 2014-02-05, 16:57:01 »
Piet,
Ik heb deze vraag al eens gesteld aan je maar je was druk, misschien nu een idee ?

Ik wil in het blok waar ik een korte en een lange stop heb gemaakt, zie bijlage, in dat zelfde blok doorschuiven met mijn lok van de korte stop naar de lange stop voordat er een nieuwe rit begint.
Iemand een idee waar ik moet beginnen?

Met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
Re: In een blok van de eerste stop naar de tweede stop
« Reactie #1 Gepost op: 2014-02-05, 19:40:56 »
Ad,

Ik heb het net even ingesteld omdat ik het een leuke beweging vond, bij de eerste (korte) stop klik je de stopmarker aan, bij operations geef je een delay van bv 20 sec, dan een speed van bv 30 km met een delay van 10 sec, dan een stop opdracht en je trein staat precies aan de andere kant van het blok stil.
Alle tijden even uitmikken, daarna kan de trein gewoon vanuit hetzelfde blok vertrekken.

Volgens mij kun je geen tweede stopmarker in hetzelfde blok voor dezelfde trein maken, want hoe weet de loc dan welke hij moet aanhouden?

Vr gr

Henk
« Laatst bewerkt op: 2014-02-05, 20:00:18 door HdB »
Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: In een blok van de eerste stop naar de tweede stop
« Reactie #2 Gepost op: 2014-02-06, 08:51:17 »
Hallo Henk,

Druk aan het proberen geweest maar bij lukt het niet.
Je ziet dezelfde instructies gebruikt; de lok stopt bij de korte stop marker, wacht, gaat dan zachtjes rijden maar stopt niet bij de volgende instructie van stop en gaat langzaam door naar het volgende blok. RARA ??
Zijn er nog andere settingen die je gedaan hebt

Het schedule korte stop werkt goed en loopt het normale schedule voor dit blok dan stopt de lok bij de tweede marker.

Wat je voorsteld begrijp ik (als ik het werkend krijg) maar eigenlijk zou ik een schedule/rit willen hebben van stop 1 naar stop 2 in hetzelfde blok.
Zodat de trein (kort) nu voor het perron stopt en daarna doorschuift naar het einde van het blok voor het sein, klaar voor vervolgvertrek.
De lange goederen trein rijdt door tot het einde van het blok voor het sein, klaar voor vervolgvertrek.

Met vriendelijke groet Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: In een blok van de eerste stop naar de tweede stop
« Reactie #3 Gepost op: 2014-02-06, 09:30:48 »
Hallo Henk,

Ik heb het werkend, ben met een andere lok gaan rijden en het werkt prima moet nog eens bedenken waarom de ene lok wel en andere niet.

Mocht je nog ideen hebben voor mijn seperate schedule/rit van korte stop naar lange stop hoor ik het graag, bedankt Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
Re: In een blok van de eerste stop naar de tweede stop
« Reactie #4 Gepost op: 2014-02-06, 19:53:16 »
Ad,

Mijn ervaring met de oorzaak van het gegeven dat de ene loc wel en de andere niet goed reageert, is meestal dat er bij de "train" specificatie een trein staat ingevuld, waarbij de andere treinen dan niet meer reageren...

Ik blijf denken dat een schedule een begin en een eindblok nodig heeft, als dit dan in hetzelfde blok wordt aangegeven, gaat de trein een rondje rijden.
In hetzelfde blok een rit starten en direct  (bij de volgende stopmarker in datzelfde blok) weer eindigen lukt volgens mij niet.

Wat ik bij sommige lange perrons gedaan heb, is het opdelen van een lang blok in twee blokken, waarbij je dan wel een doorschuif schedule kan programmeren, en de trein dan in tweede instantie doorrijdt naar het sein.

Is eerder een keer ter sprake geweest in een topic 

Groet,

Henk
« Laatst bewerkt op: 2014-02-06, 23:37:58 door HdB »
Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan