Auteur Topic: Layout Titisee 1955 [N]  (gelezen 16280 keer)

Offline Edo B

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Re: Layout Titisee 1955 [N]
« Reactie #15 Gepost op: 2015-05-01, 01:08:53 »
Hoi Jan,

Terug naar HO?

E.

Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: Layout Titisee 1955 [N]
« Reactie #16 Gepost op: 2015-05-01, 09:39:09 »
Edo
Ja terug naar HO en van analog naar digtaal
De baan in N had ik het gevoel dat het nooit af kwam

groetjes
Jan

Offline Edo B

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Re: Layout Titisee 1955 [N]
« Reactie #17 Gepost op: 2015-05-04, 07:49:25 »
Hoi Jan

Interessant...ben zelf nog steeds erg gecharmeerd van de overstap naar N. Digitaal rijdt het onverwacht indrukwekkend. En zou er niet eens over na willen denk om 40 wissels analoog te doen :) Maar inderdaad veel meer werk voor hetzelfde oppervlak (ik neem aan dat je daar op doelt) en de details niet altijd even makkelijk.. maar de langere treinen, de mooie bochten en dat ik meer landschap kan modellen - maakt het zeker de moeite waard voor me.

Het is ook beetje een uitdaging qua soldeer techniek en in het algemeen de precisie die je overal nodig hebt.. gelukkig zodra je een metertje vanaf staat, zijn de kleine foutjes niet meer zichtbaar :)

Edo


Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: Layout Titisee 1955 [N]
« Reactie #18 Gepost op: 2015-05-04, 19:38:01 »
Hoi Edo
Ja dat klopt maar ik stond er dicht bij een meter afstand is bij mijn baan er niet bij.
Zal kijken of ik nog foto's heb van mijn oude baan.

Jan

Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: Layout Titisee 1955 [N]
« Reactie #19 Gepost op: 2015-05-04, 20:18:58 »
Hoi Edo
hier een foto van mijn oude baan.
Jan

Offline Edo B

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Re: Layout Titisee 1955 [N]
« Reactie #20 Gepost op: 2015-05-06, 02:24:57 »
Hoi Jan,

Leuk om die fotos te zien en de details die je erin hebt gestopt! Kan me wel iets indenken over je 'nooit af'.. dat was ook reden dat ik met mijn modules voornamelijk het landschap doe, de belangrijkste elementen en dan het verf. ...dat echte detail werk kan later.

Edo

Offline Edo B

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Re: Layout Titisee 1955 [N]
« Reactie #21 Gepost op: 2015-05-08, 16:23:38 »
Een drietal beelden van module 4 in aanbouw. Controle of de bochten er goed genoeg uitzien + aftekenen van de afstand tot het perron. De afstand wordt overigens volledig bepaald door mijn BR85 omdat ie meer uitsteekt dan welke wagon dan ook (en er geen scherpe bochten te vinden zijn).



Perron in aanbouw:


Kan het geen kitbashing noemen, maar de Faller goederenloods moest uitneembaar blijven en ook een veel groter laadperron krijgen. De kap stak ook te veel uit over de rails.


GerardWassink

  • Gast
Re: Layout Titisee 1955 [N]
« Reactie #22 Gepost op: 2015-05-08, 16:41:14 »
Mooie ruime bogen Edo!

Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: Layout Titisee 1955 [N]
« Reactie #23 Gepost op: 2015-05-09, 09:17:49 »
Edo
het ziet er goed uit het geheel ziet er doordacht uit bij mij heb ik de ruimte niet voor ruime bochten dit houd in dat ik te krappe bochten heb het is niet anders.

Jan
 

Offline Edo B

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Re: Layout Titisee 1955 [N]
« Reactie #24 Gepost op: 2015-05-10, 16:15:21 »
Dank jullie wel. De bogen in/rond het station heb ik zo groot mogelijk gehouden en met overgangen om het zoveel mogelijk mooi vloeiend te houden. Het station is ook het middenpunt van de hele baan .. en perrons in scherpe bochten .. nee :) Overigens heeft de bocht een voordeel.. de 10 graden wissels zien er nog beter uit omdat ze haast  niet terug hoeven te buigen.

Ben net weer een stukje verder, perron zijkanten geschilderd + rails geverfd (donkere onderlaag, dan lichter rood/bruin hier en daar en waar het niet dekte + ballast er in.



De goederenhal heeft een stenen muurtje & wat verf gekregen. Ben er nog niet helemaal uit qua kleuren / wegdek / perronvloer.