Auteur Topic: Verbinden Traincontroller met z21 via ethernetkabel  (gelezen 7034 keer)

Offline Trijntje Boon

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 1
Verbinden Traincontroller met z21 via ethernetkabel
« Gepost op: 2015-08-14, 12:06:47 »
Goedemorgen,
Ik heb een probleem met het aansturen van de treinen met traincontroller. Traincontroller meldt dat er geen verbinding (offline) is. Setup digital system is ingesteld op Roco/Fleischmann z21 met het juiste IP-adres.
Verbinding van de z21 loopt via TP-link, waar dus ook de verbinding met de pc op is aangesloten. Op de z21 is aangesloten een Multimaus en DR4088 RB.
Wie kan mij helpen met dit probleem

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Verbinden Traincontroller met z21 via ethernetkabel
« Reactie #1 Gepost op: 2015-08-14, 13:30:40 »
Trijntje.

Om maar eens een begin te maken om het probleem op te lossen.
vraagje, kun je de treinen wel of niet laten rijden met de multimaus.
Kun je het netwerk van TP-link op je Pc zien zodat je weet dat er wel verbinding is met je PC, is de verbinding draadloos of via kabel.
In sommige gevallen wil de virus software ook wel eens roet in het eten gooien Bv Norton antivirus, deze eventueel tijdelijk uitschakelen tot de oplossing is gevonden.

Hoor wel hoe het is met deze vragen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Trijntje Boon

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 1
Re: Verbinden Traincontroller met z21 via ethernetkabel
« Reactie #2 Gepost op: 2015-08-14, 16:08:32 »
De treinen rijden probleemloos met de multimaus en tablet c.q. smartphone. Deze werken met het draadloze netwerk via TP link
Ik zie TP-link op mijn PC staan bij de netwerkverbindingen. Er staat wel bij dat de aansluiting beperkt is (geen verbinding naar extern, maar dat is volgens mij ook logisch, want daarvoor gebruik ik de draadloze verbinding).
Ik gebruik de AVG firewall. Ik kon wel de Z21 en de Multimaus m.b.v. maintaince updaten.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Verbinden Traincontroller met z21 via ethernetkabel
« Reactie #3 Gepost op: 2015-08-14, 21:41:54 »
Trijntje,

citaat, want daarvoor gebruik ik de draadloze verbinding

Kun je eens proberen om met een kabel verbinding te maken met de TP-link en dan de instellingen te doen, dit is al eens vaker voorgekomen en dan lukte het wel, Heeft waarschijnlijk te maken met de poort instelling.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Trijntje Boon

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 1
Re: Verbinden Traincontroller met z21 via ethernetkabel
« Reactie #4 Gepost op: 2015-08-14, 22:58:27 »
Ik duik er morgen weer in.

Offline Trijntje Boon

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 30
  • Waardering: 1
Re: Verbinden Traincontroller met z21 via ethernetkabel
« Reactie #5 Gepost op: 2015-08-16, 11:38:09 »
Vanmorgen opnieuw begonnen op een andere PC (de laptop). Programma geïnstalleerd en ethernetkabel aangesloten op de TP-link.
In Setup Digital System voor Roco Fleischmann z21 toegevoegd. De verbinding kwam meteen tot stand: Running en online.
Daarna alle treinen verwijdert, want standaard pakt deze toch de Lenz Digital Plus. Deze uit de Setup Digital System verwijdert en alle specificatie naar de Roco Fleischmann z21.
Een nieuwe engine toegevoegd met juiste adres. Met menu-optie "New Train Windows" loopt de trein van Trijn nu als een speer.
* Het probleem lag dus aan de verbinding van de PC met TP-link.

Nu aan de slag met de Bezetmelder DR4088RB. Dus misschien in de toekomst doe ik weer een beroep op je kennis.

Hartelijk dank voor je feedback.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Verbinden Traincontroller met z21 via ethernetkabel
« Reactie #6 Gepost op: 2015-08-16, 11:45:12 »
Trijntje,


Fijn dat het nu werkt, een tevreden rijdende trein (trijntje).

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders