Auteur Topic: Tankcar revisie  (gelezen 5333 keer)

GerardWassink

  • Gast
Tankcar revisie
« Gepost op: 2015-12-21, 16:50:54 »

Koppelingen vervangen

Volg deze link voor een foto-verslagje van de vervanging van koppelingen op een tankcao.




Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 401
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Tankcar revisie
« Reactie #1 Gepost op: 2015-12-22, 08:15:17 »
Gerard,
ik zag dat je met Kadee koppelingen werkt. Wat heeft je tot deze keuze gebracht? Zijn deze koppelingen beter als andere? ik werkt met de kort koppeling van Roco. Persoonlijk vind ik dat mn de personenwagons heel mooi strak tegen elkaar aan sluiten. Koppelt de Kadee koppeling ook netjes strak tegen elkaar? 
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

GerardWassink

  • Gast
Re: Tankcar revisie
« Reactie #2 Gepost op: 2015-12-22, 13:14:01 »
Een aantal redenen Arie.

Kadee koppelingen:
1. Lijken sterk op de in het Amerikaanse grootbedrijf gebruikelijke "knuckle-couplers"
2. koppelen boterzacht
3. zijn heel goed door een magneet te (voor)ontkoppelen

Zie als voorbeeld dit filmpje.
« Laatst bewerkt op: 2015-12-22, 13:40:58 door GerardWassink »

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: Tankcar revisie
« Reactie #3 Gepost op: 2015-12-22, 13:32:53 »
Ja als je dit ziet dan wordt je helemaal blij van deze koppelingen; ik kende het al en heb ze tijden terug eens bij H&H te Gouda (ter ziele) live gedemonstreerd gezien. Hoop dat ze ooit eens een wat meer Europees-achtig ontwerp gaan voeren.

Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!