Auteur Topic: Boek traincontroller  (gelezen 6619 keer)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Boek traincontroller
« Gepost op: 2016-12-18, 14:22:11 »
Hallo,
Dit forum is natuurlijk mooi en vaak erg handig, zoals ook elders op het net enkele publicaties en info over Traincontroller te vinden zijn. Maar is er toevallig een boek op de markt waarin traincontroller (uitleg werking) uitgebreid aan bod komt? Of een nummer van een tijdschrift waarin traincontroller uitgebreid aan bod komt? Wie van jullie weet of een dergelijk boek of tijdschrift bestaat? Welk nummer? Liefst in de nederlandse taal natuurlijk maar mag ook gerust engels of duits zijn.
Bvd, Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Rocofan

  • Gast
Re: Boek traincontroller
« Reactie #1 Gepost op: 2016-12-19, 00:12:43 »
hallo,

Misschien een hele domme opmerking, maar wat dacht je van het officiële "boek" van traincontroller zelf ?

Hier op het forum kun je er ook nog een vertaling in het nederlands van downloaden.

uiteraard zul je een boek bedoelen waardoor je na het lezen ervan alles weet van Traincontroller, maar dat is een volledige illusie. Werk de officiële handleiding gewoon stap voor stap af, van het begin tot het einde en probeer alles uit op een (test)baantje...

daarna ga je aan de slag en leer je gaande weg steeds meer mogelijkheden kennen. een andere weg zul je niet vinden. Ook de Video's van Ruud kunnen je een stuk op weg helpen, maar ook hierna zul je verder moeten en zelf meer en meer moeten ontdekken.

https://www.youtube.com/channel/UC8z5SHQhi9veBOAaFPZffNA

Grtz

eric

GerardWassink

  • Gast
Re: Boek traincontroller
« Reactie #2 Gepost op: 2016-12-19, 08:42:06 »
Misschien een hele domme opmerking, maar wat dacht je van het officiële "boek" van traincontroller zelf ?

Nee hoor, Eric,

Het is juist een van de charmes van de (digitale) hobby. Lezen, prutsen, lezen, zuchten, langer prutsen, en dan de voldoening dat het je is gelukt!

Je suggestie is volgens mij de goede: het "boek" dat bij traancontroller wordt geleverd, aangevuld met de video's van Rudy en anderen, aangevuld met de info op het forum.

Gerard

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Boek traincontroller
« Reactie #3 Gepost op: 2016-12-19, 11:12:19 »
Natuurlijk ken ik dat TC Gold boek, oftewel de vertaling door Piet. En dat werkt uitstekend. Alleen wat ik bedoel zijn er naast die vertaling van de handleiding wellicht boek(en) waarin Traincontroller meer dan uitgebreid aan bod komt (er zijn tig boeken over digitalisering, besturingssoftware voor modelspoor, maar in welk boek komt TC uitgebreid aan bod). Misschien niet uitleg stap voor stap, maar een beoordeling naar wat allemaal mogelijk is. Het zou kunnen dat mensen hier op het forum zitten die toevallig weten welk boek je dan moet hebben. Zo heb je bijv tig autobladen, met veel test en besprekingen er in, dat bedoelde ik.
Zo ben ik er inmiddels achter dat het duitse MIBA tijdschrift “Digitale Modellbahn”, veel over TC publiceert, ik ga dus om te beginnen maar eens op zoek naar oude nummers van dat blad.

H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Boek traincontroller
« Reactie #4 Gepost op: 2016-12-19, 12:15:10 »
Er is niet zo veel geschreven over het gebruik van Traincontroller, in sommige tijdschriften (Duitsche) is wel eens iets geschreven maar in het algemeen niet met besprekingen van het totaal van het programma.
In veel gevallen alleen maar een opsomming van de bestaande software, meestal wordt er dan op een dubbele bladzijde aangegeven welke programma's allemaal er zijn.

Met name Modelbahn Kurier wil nog wel een wat schrijven over TC.
In de laatste Modelbahn Kurier Digitaal 2017 No50 staat een stukje van Thomas Arlitt over het bedienen van een roco kraan met de uitgebreide aanvulling (waar ook de seinen en wissels enz onder vallen), vanaf blz 72 t/m 76.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Boek traincontroller
« Reactie #5 Gepost op: 2016-12-19, 14:36:20 »
Eigenlijk is dat hetgeen ik wel een beetje zoek. Er is gewoon zo veel aan modelspoor tijdschriften en boeken op de markt in Europa (Nederlands, Engelse en Duitse taal) dat het een hele klus is een juist exemplaar of nummer op de kop te tikken. Laat staan het juiste tijdschrift passend bij je behoeftes te vinden. Railhobby en Rail etc zijn wat dat betreft erg algemeen. Zo’n Digitale Modellbahn komt op het oog zeker in de buurt, maar als dat bijv voor 70% over Märklin gaat dat houdt het ook alweer snel op. Ik ga iig proberen aan dat art in de Modelbahn Kurier oftewel dat nummer op de kop proberen te tikken.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Rocofan

  • Gast
Re: Boek traincontroller
« Reactie #6 Gepost op: 2016-12-23, 19:18:06 »
beste Martijn,

zoek op facebook naar de traincontroller groep, lees hier , en lees op het officiële TC forum en lees vooral de reeds eerder genoemde echte handleiding.
ik kan het 100 keer schrijven, maar enkel door hiermee te starten en dan aanvullend artikelen in de diverse bladen, zul je je kennis langzaam aan vergroten.

een boek waarin alle mogelijkheden staan is niet te tillen danwel kostenprijs technisch te maken. je zult het niet vinden. Mocht je het toch vinden, laat het zeker hier even weten, want daar zoekt iedereen al vele jaren naar ...

Succes !




Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Boek traincontroller
« Reactie #7 Gepost op: 2016-12-24, 15:14:06 »
Hallo Eric,
Heb me misschien ook een beetje ongelukkig uitgedrukt in mijn openings bericht hier in dit topic. Het ging mij niet zo zeer om een boek over de werking of uitleg van TC, maar wel over artikelen geschreven 'over' TC, zoals uitgelegd. De handleiding ken ik, het TC forum ken ik ook (als onderdeel van Freiwald) en hier is natuurlijk ook veel te lezen met hulp en uitleg to the point. Je opmerking over dat niet bestaande boek.... ben het helemaal met je eens, dat zal er simpelweg nooit komen omdat het niet realiseerbaar is. Overigens wist ik nog niet van het bestaan van een faceboek groep, thanks voor de tip.
Mvg, Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor