Heren,
Bedankt voor jullie bijdrage.
Dit wordt zeer gewaardeerd.
Om even bij Piet en Gerard te beantwoorden is het volgende.
Piet,
Het is mij helemaal duidelijk en is ook goed verwoordt.
De methode die je beschrijft is vrijwel identiek als WDP, echter heeft TC-G een kruipsnelheid test die manueel zodanig in te stellen zodat er geen schokkende rij eigenschappen heeft. Dat is voor mij nieuw.!
Ik had in mijn vorige bericht de standaard deviatie genoemd.
Die standaard deviatie geeft mathematisch de berekening, hoelang een rails moet zijn om zo klein mogelijke afwijking in 1 van die 15 meetpunten mag of kan zijn.
Dus, op 1 meetpunt door een loc herhaaldelijk heen en weer bijv. 20 keer te laten rijden, dan wordt de afwijking weergegeven. Nu noem je 1 meter en dat is inderdaad toereikend.
Bij de eerste 5 a 6 meetpunten duurt het langs, dat klopt, en dat moet eigenlijk ook wel, dit voor het aankoppelen van locs of wagons. Dit bevorderd ook de optimalisatie van de rijeigenschappen. (mits de loc en de rails schoon zijn en enigszins warm te hebben gelopen)
Bedankt voor je suggestie!.
Gerard,
Ja,ja, die lok-decoder is een vak apart.
De instelling daarvan heeft Freiwald in zijn betoog ook wat van gezegd.
Aan de rij eigenschappen instelling dient de hoge snelheid naar beneden te worden afgesteld, voordat men aan meet proces begint. En dan worden stappen ook nauwkeuriger verdeelt.
Super!.
Ferry,
Bedankt voor je aanwijzing, ga ik goed bestuderen.
Ruud heeft daar fantastische video opnames gemaakt met allerlei mogelijkheden.
Alleen gaan soms van zijn handelingen effe te snel, dan moet ik effe zijn video terug draaien en zien hoe hij dit heeft kunnen doen. Maar het blijft een prachtig voorbeeld van de mogelijkheden.
Aan allen Tof voor de bijdrage.
Mvg,
Jan