Auteur Topic: Vogezen baan [HO]  (gelezen 3990 keer)

Offline Floris

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 1
Vogezen baan [HO]
« Gepost op: 2017-07-31, 19:49:28 »
Dag Allemaal,
ik ben bezig een kleine baan te ontwerpen met twee niveaus. Ik noem het een Vogezenbaan omdat de bergtoppen geen toppen hebben maar afgerond zullen zijn zoals in de Vogezen (waar ik vaak kom). Dan kun je ook op de bergen allerlei huisjes en een kasteel plaatsen. Via een helix met 3 lagen kom je van het ene niveau naar het andere en terug. Ik wil daarvoor een enkel spoor gebruiken en de treinen op elkaar in stations laten wachten. Ik gebruik een MultiCentralePro.
Mijn vraag is: als ik 2 keerlussen inbouw met Roco 10767 modules of b.v. met twee Digikeijs modules (op elk niveau een keerlus), kan je dan gelijktijdig in elke keerlus een trein laten rijden, moet een van de twee keerlussen een eigen voeding hebben?
Ik hoop dat iemand hierover iets kan zeggen.
Floris
« Laatst bewerkt op: 2017-07-31, 19:52:46 door Floris »
Gebruikte vroeger Roco MultiCentralePro, nu z21

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 401
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Vogezen baan [HO]
« Reactie #1 Gepost op: 2017-07-31, 21:25:47 »
Dag Floris,

Ik heb twee keerlus modules van Roco de 10767 in mijn baan liggen. Ik heb ze volgens de sensor aansluiting aangesloten en dat werkt prima. Het stukje sensorrail functioneert eigenlijk als een soort schakelaar. In deze topic http://www.dutchroco.nl/index.php?topic=156.0 staat de handleiding vertaald door Piet Heinst. Ik ben zeer tevreden met deze keerlusmodules. Ze werken perfect te gelijkertijd.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.