Auteur Topic: voedingen  (gelezen 15542 keer)

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
voedingen
« Gepost op: 2017-10-29, 21:06:37 »
Hello
Ik zie bij conrad diverse voedingen en ook diverse prijzen welke nogal verschillend zijn.
Er is een erbij van uitgaande volt dc van 15 en 1.5 amp .
Ik ken er eigenlijk niet zoveel van,daarom is hulp gewenst.
Grts
Herman

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: voedingen
« Reactie #1 Gepost op: 2017-10-29, 21:21:07 »
Om wat meer inlichtingen te geven geef ik het bestelnr er bij
nr 511805-89
Het moet dienen om gelijkstroom te geven aan bv servo's
Grts
Herman


GerardWassink

  • Gast
Re: voedingen
« Reactie #2 Gepost op: 2017-10-30, 05:49:13 »
Ik heb een goedkopere voor je gevonden.

Zie deze link: https://www.okaphone.com/artikel.asp?id=1305

Gerard

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: voedingen
« Reactie #3 Gepost op: 2017-10-30, 10:06:09 »
Dag Gerard.
Dank voor uw antwoord.Ik kan nu eventueel vergelijken.
Grts
Herman
« Laatst bewerkt op: 2017-10-30, 10:15:23 door dito »

Offline bertvisser

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 39
  • Waardering: 1
Re: voedingen
« Reactie #4 Gepost op: 2017-10-30, 16:43:01 »
Herman,

Misschien kun je nog wat meer informatie geven over wat je precies zoekt en met welk doel. Een regelbare labvoeding aanschaffen om alleen een paar servo's aan te sturen lijkt me namelijk nogal oneconomisch.

Groeten,
Bert

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: voedingen
« Reactie #5 Gepost op: 2017-11-02, 13:33:27 »
Hallo Bert
Ik ga trachten u voldoende inlichtingen te geven.Vooreerst : ik weet weinig van electro en programmeren.
Ik gebruik intellibox voor de locs aan te sturen,en dat lukt.
Ik gebruik een regelbare gelijkstroom transfo en dit om modules aan te sturen,zoals servo,loco buffer,wisselaandrijving bezet meldingen.
Alles wordt  gedaan met twee ringleidingen:een voor de locs met digitaalstroom en een ringleiding met gelijkstroom.
Alles werkt goed totdat een storing optreed in de gelijkstroom transfo (de wijzer geeft niet de juiste stroom weer)waardoor op de IB
het groen lampje begint te pinken,en rijden de locs niet meer.Ik kan dit oplossen door de gelijkstroom te verminderen waarna het groene lampje stopt met pinken.
Ik denk dat de oorzaak ligt bij de transfo die niet stabiel werkt,maar het kan evengoed de IB zijn ,maar deze heeft onlangs nog in herstelling geweest
bij uhlenbrock.Bij railroad hebben ze de stick vervangen maar dit gaf geen beterschap.
Het is wel een soep geworden,daarom denk ik om alles te veranderen en te vernieuwen.
Dat pinken van het groene lampje op de IB heb ik in een forum gelezen dat er nog hobbyisten zijn met dit probleem en die geven ook geen oplossing.
grts
Herman

Offline bertvisser

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 39
  • Waardering: 1
Re: voedingen
« Reactie #6 Gepost op: 2017-11-06, 23:15:06 »
Hallo Herman,

Oei, dit is een soort storing die heel moeilijk, zo niet onmogelijk via een forum is op te lossen. Het hangt er nauw mee samen hoe een en ander precies is aangesloten en dat is heel lastig te beschrijven.

Om het toch in ieder geval een beetje te proberen is het wel nodig dat je nog meer aanvullende informatie geeft, zoals welk merk en type decoders je gebruikt.
Over het algemeen is het niet zo goed om deze op een regelbare trafo te zetten; ze hebben vaak een minimale spanning nodig. Het hoeft ook geen gelijkstroom te zijn; de meeste decoders werken prima op een standaard wisselstroomtrafo zoals die voor de modelbouw in vele soorten en maten (en prijsklassen) te verkrijgen zijn bijv. Conrad nummer 403488 - 89.
Helaas heb ik zelf geen IB en er ook geen ervaring mee dus hoe of wat de gelijkstroom kring bij jou een storing op je IB kan geven zou ik niet weten. Misschien kunnen andere forumleden daar meer over zeggen.

Ik hoop dat je hier alvast iets aan hebt.

Groeten,
Bert

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: voedingen
« Reactie #7 Gepost op: 2017-11-16, 14:45:34 »
Hallo Bert

De zaak is opgelost.De oorzaak  is een haperende trafo(regelbaar).
Er werden een paar componenten vervangen,maar er moeten nog defecte componenten zijn.
Ik heb dan ook een nieuwe regelbare transfo aangeschaft en dit werkt nu naar behoren.
Groeten
Herman

Offline bertvisser

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 39
  • Waardering: 1
Re: voedingen
« Reactie #8 Gepost op: 2017-11-17, 18:26:02 »
Hallo Herman,

Fijn dat het opgelost is!

Groeten,
Bert